۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۰۹۱۳
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

پوشیدن لباس روحانیت آغاز فصل جدیدی از زندگی طلبگی است

پوشیدن لباس روحانیت آغاز فصل جدیدی از زندگی طلبگی است
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که پوشیدن لباس مقدس روحانیت آغاز فصل جدیدی از زندگی طلبگی است، گفت: لباس روحانیت تنها به منظور خدمت به دین و مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در کارگاه تلبس در این مدرسه به اهمیت و جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان وارثان انبیا و اولیای الهی در جامعه امروز هستند و باید در همان مسیری که آن بزرگان حرکت می‌کردند گام بردارند.
 
وی با بیان این که سیره عملی ائمه اطهار (ع) و علمای بزرگ دین باید همواره الگوی طلاب جوان حوزه قرار گیرد، افزود: اعمال و رفتار طلاب حوزه در جامعه باید به گونه‌ای باشد که گرایش مردم و به ویژه نسل جوان هر روز به دین و ارزش‌های اسلامی بیشتر شود.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که طلبه باید الگوی رفتاری واخلاقی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: یک طلبه وقتی وارد حوزه می‌شود به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) وظیفه تعلیم، تربیت و تبلیغ دین را عهده دار است.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که لباس مقدس روحانیت از یک جایگاه، شأن و حرمت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: نباید شأن این لباس را با اقدامات سطحی پایین آورد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حفظ شأن و منزلت لباس روحانیت در درجه نخست به خود طلبه بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه نسبت به اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه بی توجه باشد به طور حتم با آثار منفی مواجه خواهد شد.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که طلبه پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت، فصل جدیدی از زندگی طلبگی را آغاز می‌کند، بیان داشت: لباس روحانیت تنها به منظور خدمت به دین و مردم است.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه برخی‌ها لباس روحانیت را با لباس کار اشتباه گرفته اند، خاطرنشان کرد: باید در هر شرایطی حافظ شأن این لباس مقدس باشیم، چون حفظ آن از سوی ما موجب تقویت ارزش آن در جامعه خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله زی طلبگی نیز همواره با مورد توجه طلاب قرار گیرد، گفت: توجه و حرکت در این مسیر موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات