۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

هفته وحدت، سمبل وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هفته وحدت، سمبل وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است، گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی سدی در برابر زیاده خواهی و یکه تازی‌ آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی است.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر با موضوع وحدت کلمه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هفته وحدت، سمبل وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است.

وی با بیان اینکه توحید و وحدت مهمترین پیام بعثت بود، افزود: مسلمانان همیشه و در همه لحظات باید با هم متحد باشند و این اتحاد تنها اختصاص به هفته وحدت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه توحید همان وحدت حقیقی است، ابراز کرد: تکیه اصلی پیامبراسلام بعد از بعثت بر توحید و اتحاد مسلمانان بود.  

استاد حوزه علمیه اتحاد و یکپارچگی را یک امر شرعی و عقلانی دانست و اظهار داشت: وحدت داشتن یک قانون الهی است برای همین انسان‌ها به صورت فطری و عقلی پذیرای این قانون هستند و می‌فهمند که وحدت تنها راه نجات مظلومان از چنگال دشمنان است.

وی ادامه داد: نظم عالم هستی بر پایه توحید استوار است و این نظم جهانی بیانگر وحدتی است که خداوند در میان موجودات عالم قرار داده و چنانچه در این نظم اخلالی ایجاد شود وحدت عالم هستی از هم گسسته و جهان نابود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی توحید، نبوت و امامت را سه راهبرد ایجاد وحدت در جهان اسلام بیان کرد و گفت: این سه اصل به یکدیگر وابسته هستند و نفی هر یک نفی دیگری و انحراف از مسیر حق را در پی دارد؛ بنابراین وحدت واقعی مسلمانان در گرو پذیرش یک زمان واحدیت خداوند، پیامبراسلام و مساله امامت است چرا که هر سه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

استاد حوزه علمیه مهمترین مساله دین اسلام را پذیرش توحید، نبوت و امامت بیان کرد و گفت: این سه هرگز از هم جدا شدنی نیستند و اگر جدا شوند خاصیت خود را از دست می‌دهند و بی فایده خواهند شد؛ بنابراین کمال انسان در پذیرش این سه اصل است.

وی وحدت در جامعه اسلامی را لازمه ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران و دشمنان اسلام دانست و عنوان کرد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی سدی در برابر زیاده خواهی و یکه تازی‌ آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان ادامه داد: اگر امروز امت‌های اسلامی به ندای رهبر کبیر انقلاب که آنان را به وحدت کلمه دعوت کرد لبیک می‌گفتند امروز ما شاهد وجود اسرائیل در منطقه نبودیم. اگر امروز جبهه مقاومت قدرتمند شده و رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه نشانده به خاطر اتحاد و ایستادگی این جبهه پیروز است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات