۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۱۵۵
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

روحانیان درس‌های کربلا را در جامعه تبیین کنند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: باید طلاب و روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی درس‌های کربلا و اهداف قیام سیدالشهدا (ع) را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین، اظهار کرد: واقعه عاشورا و قیام حسینی درس‌های بزرگی دارد که باید در جامعه تبیین شود.

به گفته این مسؤول بر این اساس باید طلاب و روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی درس‌های کربلا و اهداف قیام سیدالشهدا (ع) را برای اقشار مختلف مردم تبیین و تشریح کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به بهترین شکل ابعاد مختلف این واقعه بزرگ تاریخی را در جامعه بیان کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از درس‌های بزرگ عاشورا است که باید در مراسم و محافل مربوط به محرم و صفر به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه باید از این ایام معنوی که یک ظرفیت در راستای تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب و عاشوراست به نحو احسن بهره برد، اضافه کرد: مبلغان دینی و روحانیان در روستاها باید در راستای آگاه‌سازی جوانان و کاهش آسیب‌های موجود در جامعه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا برگزاری گفتمان‌های دینی مختلفی در دستور کار این نهاد است، ادامه داد: این گفتمان‌ها با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، بحث‌های اعتقادی و آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم و صفر در روستاها در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: سخنرانان در این گفتمان‌ها به بیان مطالبی در خصوص ماه محرم و تبیین اهداف و قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شبیخون بی‌وقفه فرهنگی دشمنان علیه کشورمان و نقش محرم در پیشگیری از این تهاجمات گسترده می‌پردازند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت فعالیت ویژه روحانیان مبلغ به‌منظور انس بیشتر اقشار مختلف مردم با قرآن، اظهار کرد: باید زندگی مردم قرآن محور باشد؛ زیرا اگر در زندگی قرآن محور باشد این موضوع موجب آسودگی در اجتماع خواهد شد./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات