۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۸۱۵۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سفر رهبری به خراسان شمالی نقطه عطف تاریخ استان بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال ۹۱ نقطه عطف تاریخ این استان بود و برکات مادی و معنوی فراوانی را برای این استان به همراه آورد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، بر هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادهای مختلف برای برگزاری شایسته این مراسم تأکید کرد.

وی افزود: این سفر نقطه عطف و قطعه درخشان تاریخ استان است و از لحاظ مادی و معنوی خیرات و برکات بسیاری برای استان داشت و استان خراسان شمالی را چندین سال به جلو حرکت داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به استان، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بسیار زیبا پیشینه‌ای از علمای استان را بیان فرمودند و این استان را استانی بانشاط و باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها معرفی کردند.

وی ادامه داد: رهبری در پیام نوروزی سال 1392 در شهر مقدس مشهد هم از حضور مردم این استان در استقبال ایشان به‌عنوان مسطوره حضور نام بردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما باید دست‌به‌دست هم داده و سالگرد سفر رهبری به خراسان شمالی را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، افزون بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایتمدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات