۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۳۷۰
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

غدیر و عاشورا دو بال برای رشد و تعالی حقیقی شیعه است

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه از غدیر و عاشورا به عنوان شناسنامه و عامل عزت و عظمت شیعه یاد کرد و گفت: غدیر و عاشورا دو پر و بال برای رشد و تعالی حقیقی شیعه است.
رییس ستاد دهه غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور دوشنبه شب در نشست علمی هشتمین اجلاس دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته که در ساری برگزار شد، حکمرانی شایسته را یکی از چالش های مهم جهان امروز برشمرد و گفت: باید برای تحقق این امر مهم که امروز جامعه جهانی از عدم وجود آن رنج می برد بیشتر به سیره علوی و جریان غدیر توجه کنیم.

وی، جریان غدیر و نصب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پس از پیامبر گرامی اسلام را نمونه ای عینی از یک حکمرانی شایسته برشمرد و افزود: بر همین مبنا بود که خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام و خالق غدیر تأکید کردند که آن اقدام تاریخی اتفاق افتاد.

حجت الاسلام نظری با بیان این که درباره افعال و کردار آنچه را که به مقام توحید، نبوت و امامت نزدیک تر است مقام فقها، علما، مراجع و رهبری است، بیان داشت: این افراد سکانداران این سفینه هستند که در زمان غیبت می توانند جامعه را به سمت و سوی اهداف عالیه بشری که همان غایت خلقت است هدایت کنند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که جهان امروز در یک بحران حکمرانی قرار دارد، بیان داشت: متأسفانه در دنیای بشریت امروز با وجود همه پیشرفت هایی که صورت گرفته حکمرانی شایسته وجود ندارد و امروز اگر می خواهیم جهان و جامعه تدینی، اجتماعی و ملل به قله رفیع سعادت برسند باید از ظرفیت بالای غدیر بهره گرفته شود.

وی با اشاره به این که سعادت یعنی رسیدن به کمال و این کمال از جانب صاحب غدیر می تواند به عرصه وجود حکمفرما باشد، گفت: امروز فرهنگ غدیر می تواند حلال بسیاری از مشکلات جامعه بشری در عرصه های مختلف باشد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با بیان این که مشکل امروز بشریت از روی نادانی نیست بلکه از سوی لجاجت است، بیان داشت: همین لجاجت بشر موجب شد که عاشورا و ثقیفه به وجود آمد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این که جامعه اگر حکمرانی شایسته را لمس نکند جامعه ای فقیر است، خاطرنشان کرد: عنوان حکمرانی شایسته می تواند آثار و خروجی بسیار خوبی برای جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود از غدیر و عاشورا به عنوان شناسنامه و عامل عزت و عظمت شیعه یاد کرد و گفت: غدیر و عاشورا دو پر و بال برای رشد و تعالی حقیقی شیعه است.

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

حجت الاسلام نظری با بیان این که غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که تفکر فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه می‌شد بسیاری از مشکلات که در حال حاضر شاهد هستیم وجود نداشت.

وی با بیان این که در حال حاضر همه توان و تلاش ستاد دهه غدیر حرکت در مسیر تقویت غنای علمی در حوزه غدیرشناسی است، تصریح کرد:  شیعه آرمان و ایدئولوژی آن جهان مدار است و این آرمان و ایدئولوژی باید به آن جهان مدار عالم خلقت متصل شود تا شاهد تکامل و رشد بشریت بر مبنای رأفت و اسلامیت باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات