۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۴۶۸
امام جمعه تبریز:

تحریم‌های اقتصادی دشمنان با همت همگانی خنثی می شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برای عبور از بحران اقتصادی که اکنون کشور گرفتار آن شده است، نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان هستیم و تحریم‌های اقتصادی دشمنان با همت همگانی خنثی می شود.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به فلسفه این روز مبارک از دیدگاه آیات، روایات و احادیث معتبر وارده اظهار داشت: عید قربان فرصتی برای تقرب به درگاه الهی است.

وی با بیان این‌که فلسفه عید قربان رهایی از نفس و تعلقات دنیوی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند نفس خود را برای تقرب به درگاه ربوبی ذبح کند، خواهد توانست مقام لقاءالله را درک کند؛ این تقرب در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتوی خودسازی و تزکیه نفس ممکن حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ابراهیم‌وار باید بت‌های دنیوی را شکست و اسماعیل‌های نفسانی را برای تقرب به درگاه الهی قربانی کرد، افزود: مهم‌ترین درس عید قربان تسلیم بودن در برابر فرمان الهی و گذشتن از همه آنچه است که برای رسیدن به معبود حقیقی مانع می شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله جدی با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: همه قوای سه گاه در برابر این معضل مسؤول هستند؛ در حقیقت قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید گلوگاه‌های فساد را گرفته و قاطعانه و بدون ملاحظه برخورد کنند.

وی با بیان این‌که برخورد با مفسدان اقتصادی باید بدون مصحلت‌اندیشی و عافیت‌طلبی باشد، گفت: مشکلات اقتصادی کشور عمدتا ریشه داخلی دارد، مسؤولان باید کمر همت بسته و تلاش کنند تا از وضعیت فعلی عبور کنیم؛ باید دانست که مشکلات موجود زاییده شیوه مدیریت دستگاه‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از مطالبه های جدی مردم را تغییر در تیم اقتصادی دولت دانست و افزود: برای عبور از بحران اقتصادی که اکنون کشور گرفتار آن شده است، نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان هستیم، باید دانست که تحریم‌های اقتصادی دشمنان با همت همگانی خنثی می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آمریکا تحت هر شرایطی غیرقابل اعتماد است، اظهار داشت: اقتدار نظامی ایران باعث شده که تهدید نظامی و وقوع جنگ از دستور کار دشمن خارج شود، بحث مذاکره نیز با وجود بدعهدی آمریکا منتفی است.

وی با بیان این‌که مذاکره با رژیم مستکبر ایالات متحده آمریکا جز ذلت و خفت ارمغانی نخواهد داشت، افزود: مذاکره وسیله‌ای برای کاهش دشمنی نیست؛ بلکه ابزاری است که آمریکا را بیشتر به اهدافش می‌رساند؛ باید دانست که هر توفیقی که به دست آورده‌ایم در سایه خودکفایی و  عدم تکیه بر دشمن بوده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات