۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۹۷۷
با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان؛

کتاب جهادگران آتش به اختیار رونمایی شد

رونمایی از کتاب جهادگران آتش به اختیار با حضور علاقه مندان به عرصه کتاب و کتابخوانی در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
مطالعه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب جهادگران آتش به اختیار، تألیف اکبر بهاری با حضور حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، فعالان گروه های جهادی، شعرا و علاقه مندان به عرصه کتاب شامگاه گذشته در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

اکبر بهاری، نویسنده کتاب در مراسم رونمایی با بیان اینکه در کتاب به 3مقوله جهادلإ فرهنگ جهادی، اردوهای جهادی و دانشجویی پرداخته شده است، اظهار داشت: جهاد و فرهنگ جهادی نیاز امروز و فردای جامعه ما بوده و هر گونه حرکت و پیشرفت کشور در گرو روحیه جهادی است ضمن اینکه امروزه اردوهای جهادی از عینی ترین و بابرکت ترین کارکردهای دانشگاه و دانشجو محسوب می شود که در بُعد معنوی و خودسازی دانشجو تأثیر فراوانی دارند.

نویسنده کتاب جهادگران آتش به اختیار با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های چند دهه اخیر رهبرمعظم انقلاب است، افزود: می توان گفت اردوهای جهادی ترجمه عینی آتش به اختیار است که گاهی اوقات به شکل نامناسبی در اذهان منعکس می شود.

بهاری پیرامون کتاب جهادگران آتش به اختیار گفت: کتاب در 130 صفحه و در 2 بخش کلی تهیه شده است که بخش اول پیرامون فرهنگ جهادی، مبانی جهاد در اسلام و حهاد از منظر امام و رهبری، مبارزه با فقر و بی عدالتی بوده و بخش دوم در رابطه با شکل عملیاتی و آسیب شناسی اردوهای جهادی است.

لازم به ذکر است؛ نویسنده در جمع آوری کتاب از تجارب عملی و عینی خود در اردوهای جهادی و منابع مختلف استفاده و آن را به همت انتشارات علوم و فنون پزشکی اهواز با شمارگان هزار نسخه و ارزش 15 هزار تومان چاپ کرده است.

بهاری در بخشی از مقدمه کتاب می نویسد که در کتاب جهادگران آتش به اختیار علاوه بر پرداختن به مسائل مفهومی جهاد در اندیشه اسلامی و نقش آن در تربیت مدیر جهادی سعی شده است به مسائل کاربردی و تشکیلاتی پرداخته شود که می تواند پاسخگوی نیازهای دانشجویان جهادگر باشد.

فهرست کتاب شامل تعریف جهاد، فرهنگ جهادی، لزوم حفظ فرهنگ جهادی، مدیریت جهادی، ارکان مدیریت جهادی، جهاد در افق اندیشه رهبرمعظم انقلاب، اشکال جهاد، جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی، جهاد اقتصادی، مبانی فکری مبارزه با فقر، عدالتخواهی، اردوی جهادی، نقش اردوی جهادی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان، برکات اردوی جهادی، آسیب شناسی اردوی جهادی و مفهوم آسیب شناسی است./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات