۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۷۲۲۶۵
مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی:

نخستین ویژگی مؤمن اجتناب از گناهان کبیره است

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی گفت: نخستین ویژگی بارز مؤمن فاصله گرفتن و اجتناب کردن از گناهان کبیره است.
حجت الاسلام نقدعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی اصفهان برگزار شد، گفت: اولین ویژگی بارز مؤمن فاصله گرفتن و اجتناب کردن از گناهان کبیره است.

وی با اشاره به آیه سی و هفتم سوره شوری که می فرماید «وَ الَّذينَ يَجْتَنِبُونَ کَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ يَغْفِرُونَ» افزود: این آیه از مواعظ قرآن است که هر روز و هر ساعته به آن نیاز است؛ این آیه شریفه صفات بارزی از مؤمنان را برمی شمارد و اولین ویژگی بارز مؤمن فاصله گرفتن و اجتناب کردن وی از گناهان کبیره است.

حجت الاسلام نقدعلی ابراز کرد: دومین ویژگی بنده مؤمنِ متوکل کنترل خشم و غضب است، انسانی که مورد ظلم و غضب دیگران واقع شده است اگر برای قصاص و احقاق حقش قیام کند ایرادی ندارد ولی اگر ظالم را مورد عفو قرار داد و در برابر غضب دیگران صبر پیشه کرد به بالاترین جایگاه انسانیت خواهد رسید.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی اظهار کرد: به واسطه رفتار نیکو و احسن در برابر غضب و خشم دیگران دشمنی ها تبدیل به دوستی می شود ولی تنها کسانی که به حظّ عظیم رسیده باشند می توانند چنین رفتاری را از خودشان نشان دهند و در سیره اهل بیت(ع) این نمونه رفتارها تجلی بسیار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مُماشات کردن مقام معظم رهبری با مسؤولانی که گاهاً در وظایف خودشان کوتاهی کرده اند نیز نشانه مناعت طبع ایشان است.

وی در پایان تبیین کرد: غضب در ابتدا همچون کوه است که اگر مقداری کظم غیظ کنیم تبدیل به یک لقمه شیرین می شود که به راحتی می توانیم آن را ببلعیم و هضمش کنیم./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات