۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۴۳۷۷
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

روحانیان پیشگام استفاده از کالای ایرانی باشند

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی ویژه طلاب و روحانیان برای تحقق شعار سال، گفت: روحانیان و حوزویان باید پیشگام تولید داخلی و استفاده از کالای ایرانی باشند.
حجت الاسلام امیری

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سال‌های پیش فعالیت‌های ویژه‌ای را به‌منظور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تولیدات و صنایع دستی طلاب و خانواده روحانیان در خراسان شمالی، افزود: در این زمینه نمایشگاهی از محصولات تولیدی خانواده‌های طلاب و روحانیان استان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: باید طلاب و روحانیان و حوزویان درزمینهٔ تلاش برای افزایش و ارتقای تولید داخلی و همچنین استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشند تا مردم از آنها الگوبرداری کنند.

وی تصریح کرد: باید حوزویان برای رونق اقتصاد و حمایت از تولیدکنندگان داخلی فعالیت کرده و مخاطبان و مردم را هم در این راستا تشویق و ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از طلاب و روحانیان و خانواده‌های آنها که درزمینهٔ تولید و صنایع دستی فعالیت کنند حمایت کرده و می‌کند.

گفتنی است، اکنون درمجموع دو هزار و 614 روحانی و طلبه برادر و خواهر شیعه و سنی از خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد هزار و 668 نفر اعضای فعال بوده و 523 نفر غیرفعال محسوب می‌شوند.

از این تعداد هزار و 216 نفر طلاب و روحانیان شیعه هستند که 932 نفر برادر و 284 نفر هم از طلاب و مبلغات خواهر هستند.

از تعداد کل طلاب و روحانیان شیعه برادر تحت پوشش این مرکز 401 نفر مجرد و 531 نفر متأهل بوده و همچنین از تعداد 284 نفر طلاب و روحانیان خواهر 226 نفر متأهل و مابقی مجرد هستند.

همچنین 452 نفر از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی هم تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی هستند که این تعداد شامل 450 روحانی و طلبه اهل سنت برادر و دو طلبه خواهر اهل سنت است./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات