۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۱۰۵۲
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

معضلات فرهنگی امروز نتیجه بی توجهی به دغدغه های رهبر انقلاب است

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که آثار سوء و تخریبی بی توجهی ها نسبت به دغدغه های فرهنگی بزرگان دینی کشور را امروز در جامعه به وضوح می بینیم، گفت: اگر به آن مطالبات و دغدغه های به حق پاسخ مثبت داده می شد امروز با معضلات بزرگ فرهنگی در جامعه اسلامی مواجه نبودیم.
معاون سازمان تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علي دارابي، معاون امور مجلس و امور استان هاي سازمان تبليغات اسلامي امروز در گردهمايي مديران، معاونان و رؤساي ادارات تبليغات اسلامي استان با اشاره به اهمیت دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی بر ضرورت انسجام نهادهای فرهنگی به منظور تحقق مطالبات ایشان در سال جدید تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که مسائل فرهنگی جزء امور زیربنایی و محوری هر جامعه ای است، افزود: عدم توجه به دغدغه های فرهنگی بزرگان دینی جامعه را با خسارت های جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.

حجت الاسلام دارابی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها قبل نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن علیه فرهنگ و اعتقادات دینی مردم هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طی این سال همواره شاهد بی توجهی مسؤولان نسبت به هشداری رهبری بودیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که آثار سوء و تخریبی بی توجهی ها نسبت به دغدغه های فرهنگی بزرگان دینی کشور را امروز در جامعه به وضوح می بینیم، تصریح کرد: اگر به آن مطالبات و دغدغه های به حق پاسخ مثبت داده می شد امروز با معضلات بزرگ فرهنگی در جامعه اسلامی مواجه نبودیم.

وی با اشاره به این که دشمن لحظه ای از هجمه های فرهنگی علیه مبانی و اعتقادات دینی و ارزشی جامعه ما غافل نیست، بیان داشت: این وظیفه و رسالت دستگاه ها و متولیان فرهنگی است که با انسجام و وحدت رویه در جهت مقابله با این هجمه ها گام بردارند.

حجت الاسلام دارابی با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن بنیان های دینی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با  تلاش های سازمان یافته غرب علیه ارزش ها و مبانی دینی ما، انسجام درونی در اجرای برنامه های فرهنگی است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در داخل با اهداف و سیاست های فرهنگی نظام همراه نیستند، تصریح کرد: جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن در گرو تحقق مطالبات رهبری و دیگر بزرگان دینی در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی شاخص هایی را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: اولویت دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی تحقق این شاخص های مهم در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام دارابی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور دغدغه داشته و دارند، تصریح کرد: باید اثرگذاری برنامه های دینی و فرهنگی در کشور را تقویت کنیم تا بتوانیم دغدغه های موجود در این بخش را کاهش دهیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت رصد دقیق و کارشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی کشور و ارائه نسخه ای مناسب برای رفع این آسیب ها از سوی دستگاه های فرهنگی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی آسیب هایی نظیر اعتیاد، طلاق و بدحجابی هر روز در جامعه اسلامی رشد می کنند که باید جلوی این روند افزایشی گرفته شود.

وی از ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور به عنوان قرارگاه های فرهنگی یاد کرد و افزود: این قرارگاه ها بايد با خدمت صادقانه و حرکت جهادی در رفع بسياري از معضلات و مشکلات فرهنگي مؤثر واقع شوند و اين با اقدام و عمل جهادي امکان پذير است.

حجت الاسلام دارابی با بیان این که تهاجم فرهنگي تلاش برنامه‌ريزي شده و سازمان يافته دشمن براي تحميل مبانی و اصول اجتماعي، باورهای غلط و منحرف خود بر ملت ها است، گفت: مهم ترین هدف هجمه های فرهنگی دشمن تغییر در نظام ارزش های کشور با هدف تأمین منافع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود است.

وی با اشاره به این که هدف از تهاجم فرهنگي كنترل فرايند تصميم‌گيري، شيوه اطلاع‌رساني و تغيير در نظام ارزش ها است، تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی استیلای سیاسی و اقتصادی را دنبال می کند.

حجت الاسلام دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: نقش دستگاه های فرهنگی نیز در تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی در حالی چهار دهه از عمر با برکت خود را می گذارند که دشمنان همه توان خود را برای جلوگیری از پیشرفت کشور به کار گرفته اند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک مدل و الگوی نوین در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی گذشته و امروز جهان مدار شده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات