الزامات تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان که با عنوان «شمیم ایمان» در سالن همایشهای غدیرِ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، بیان داشت: از همه نهادها و سازمانها به ویژه دفتر تبلیغات که در برگزاری این نمایشگاه کمک کردند، قدردانی میکنم.
وی با بیان این که اگر رسول الهی باشیم اما جامعه هدف را نشناسیم موفق نخواهیم شد، اظهار داشت: بیتردید شرط موفقیت در هر اقدام و عملی، توجه به جامعه هدف و شرایط، ویژگیها و خصوصیات او است.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی ابراز داشت: فعالان عرصه کودک و نوجوان باید روحیه این قشر از جامعه را به خوبی بشناسند. چرا که زمان، زبان و زمینه کودک لازمه برقراری ارتباط و تأثیرگذاری در او است.
وی با اشاره بر این که زبان کودک صداقت است، تصریح کرد: اگر در مواجهه با کودک و جهتدهی به اندیشه کودک صداقت وجود داشته باشد، روحیه کودک همراهی خواهد کرد در غیر این صورت دچار گره و سردرگمی خواهیم شد.
مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: گاهی اوقات ریشه تربیت ناصحیح در فرزندان خانوادههای متدین به سبب عدم صداقت والدین با فرزندان است.
وی گفت: اگر دوران عمر را به چند دوره تقسیم کنیم، در مجموعه این زمانها گیرایی، رشد، بالندگی و رویش در دوران کودکی و نوجوانی از همه دورانها برجستهتر است.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که کار با کودکان و نوجوان، زمان بر است، اظهار داشت: وقتی با کودک و نوجوانی کار تربیتی میکنیم در همان زمان نباید انتظار کارهای بزرگی از او داشته باشیم، بلکه به مرور زمان آن مباحث دینی و ارزشی در او اثر خواهد گذاشت.
وی ابراز داشت: بهترین زمان تأثیرگذاری ایام کودکی و نوجوانی است، به همین علت خانوادهها باید به این دوران از زندگی فرزندان خود بهاء دهند و تلاش کنند استعدادهای فرزندان را در این ایام پرورش دهند./878/پ۲۰۲/ج