۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۸۲۵
حجت الاسلام فدایی خبرداد؛

پاسخ به ۲۹۰۰ شبهه کلامی در نرم افزار جامع کلام اسلامی

مدیر گروه فضای مجازی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات از پاسخ به ۲۹۰۰ شبهه کلامی در نرم افزار پاسخ ویژه کلام اسلامی تولید شده از سوی این مرکز خبرداد.
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم افزار «پاسخ» ویژه کلام اسلامی از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی برگزار شد.

حجت الاسلام فدایی مدیر گروه فضای مجازی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در این مراسم اظهار داشت: این مرکز در راستای نشر تولیدات علمی خود اقدام به راه اندازی بخش نرم افزار نموده و تا کنون 20 نرم افزار مناسبتی و 5 نرم افزا تخصصی به صورت چند رسانه ای تولید کرده است.

وی با بیان این که آثار این مرکز از قابلیت های علمی و فنی بالایی برخوردار هستند، ابراز داشت: استفاده از منابع معتبر، بهره گیری از آثار علما، اعمال نظارت و کارشناسی در مورد محتوای نرم افزار بخشی از ویژگی های فنی این نرم افزارها به شمار می رود و و قابلیت های کاربردی آثار ما به صورت چند رسانه ای، استفاده از منابع معتبر، تفکیک منطقی محتوا و کاربری آسان است.

حجت الاسلام فدایی دسترسی به محتوا از طریق درختواره موضوعات و امکان جستجوی عطفی و فصلی را از دیگر ویژگی های آثار تولید شده در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و یادآور شد: همچنین امکان انتخاب مطلب و انتقال به لیست برگزیده ها و همچنین کپی و چاپ مطالب به صورت مستقیم از دیگر امکانات آثار نرم افزاری این مرکز است.

وی در ادامه یادآور شد: این نرم افزار یعنی «پاسخ» ویژه کلام اسلامی نیز یک نرم افزار چند رسانه ای بوده که از گرافیک زیبا برخوردار و از پیچیدگی ها عاری است که در آن 2900 پرسش و پاسخ در موضوعات کلامی و همچنین متن 38 عنوان کتاب کلامی مناسب درج شده است.

مدیر گروه فضای مجازی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با اشاره به آثار این مرکز در حوزه مقاله و نقد عنوان کرد: در این حوزه 250 مقاله حول موضوعات کلامی و بیش از 350 فایل صوتی و کلیپ از مراجع و علمای بزرگ در موضوعات کلامی جمع آوری شده است؛ متن، صوت و فیلم بیش از 30 نشست کلامی که ازسوی این مرکز و دیگر مراکز علمی برگزار شده نیز در این نرم افزار بارگذاری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ما امیدواریم با ورود در حیطه نرم افزاری و فضای مجازی توانسته باشیم در اقناع و هدایت فکری مردم به ویژه جوانان قدمی شگرف برداریم و آثاری تولید کنیم که مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات