۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۵۵۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم فراهم کردن توشه برای آخرت

استاد حوزه علمیه گفت: مسیر حرکت انسان به سوی آخرت، یک طرفه است و بازگشتی از آخرت به این دنیا وجود ندارد و باید توشه ای برای آخرت خود تهیه کند.
آیت الله نجفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ضیاءالدین نجفی مدیر حوزه علمیه نی اکرم(ص) و نویسنده و پژوهشگر برجسته حوزوی، در جلسه درس اخلاق و تفسیر قرآن کریم که در مسجد و حوزه علمیه نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفت: همه امور عالم در اختیار خداوند است، البته این سخن، به معنای مجبور بودن و بی اختیار بودن انسان نیست.

وی افزود: انسان هنگام تولد، مطهر و پاک است، اما بر اثر تربیت نامناسب و تحت تأثیر عوامل محیطی، دچار فساد و تباهی اخلاقی می شود.

نماینده مراجع تقلید در شرق تهران ابراز داشت: کودک بر اساس فطرتی پاک که خداوند به او تقدیم کرده مفاهیم و مصادیق خیر و شر و خوب و بد را تشخیص می دهد و می تواند با اختیار خود و با استفاده از نیروی عقل و اندیشه، مسیر درست را انتخاب کند.

وی در ادامه بیان داشت: مسیر حرکت انسان به سوی آخرت، یک طرفه است و بازگشتی از آخرت به این دنیا وجود ندارد. بنابراین انسان ها باید در همین دنیا، توشه و به تعبیری پاسپورت و گذرنامه برای آخرت تهیه کنند. اگر این گذرنامه، خوب و درست باشد، مأموران الهی، صاحب آن را به سوی بهشت هدایت می کنند.

آیت الله نجفی ابراز داشت: خداوند حکیم با ارسال انبیای بزرگوار، می خواهد انسان ها را از ناپاکی ها و بدی ها دور کند و آنان را به سوی سعادت اخروی رهنمون کند.

پژوهشگر برجسته حوزوی افزود: خداوند متعال می خواهد زندگی، رفتار و اعمال انسان ها بابرکت و در مسیر بندگی و همچنین دست گیری از نیازمندان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال حکیم و مدبر است و زندگی انسان ها را بر اساس حکمت، قرار داده است و می خواهد انسان ها در مسیر او قدم بردارند. براساس آیات قرآن کریم، خداوند به هر عمل خیر انسان، ده برابر پاداش می دهد./969/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات