۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۵۶۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

دشمن از رهبری و مرجعیت دینی تشیع سیلی خورده است

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمن از رهبری و مرجعیت دینی تشیع سیلی خورده است، گفت: در حال حاضر به مرجعیت شیعه شبهات بسیار زیادی وارد می شود، مواظب باشیم در شایعاتی که علیه مراجع و به ویژه رهبری ایجاد می شود دچار شبهه نشویم.
عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در سخنرانی شب گذشته که در محفل فاطمی واقع در خیابان جی برگزار شد، گفت: در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست.

وی در ابتدا افزود: انسان به صورت فطری به دنبال محبوب و دلبر می گردد و اگر دلبر حقیقی اش را نیابد، سرتاسر دلش پُر از هوا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که دلبر حقیقی انسان تنها خداوند است، اظهار کرد: انسان به دنبال کمال مطلق است و هر چیزی را به دست بیاورد، باز هم بهترش را که می بیند آن را ترک می کند ولی تنها خداوند روح انسان را سیراب می کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه چیز بهشت جلوه خداوند است به همین سبب جاودانگی در بهشت هرگز خسته کننده نیست؛ انسان بهشتی دائماً از نعمت های الهی بهره می برد به همین سبب هیچگاه سیر نمی شود.

خطیب توانا اظهار کرد: انسانی که از وجود خداوند سیراب می شود، از تعلقات و آلودگی ها دوری می گزیند؛ البته رسیدن به مقامی که انسان را از تعلقات دور می کند ساده نیست؛ انسانِ سیراب از وجود خداوند دلبرهای کاذب را به راحتی از دلش دور می کند.

وی افزود: نشست و برخاست کردن با افرادی که از غیر خداوند دل کَنده اند انسان را به یاد خداوند می اندازند و وقتی حرف می زنند، بر علمتان می افزایند و همچنین اعمالشان انسان را به اعمال آخرتی ترغیب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: علم یا مضر است یا مفید و حالت سوم یعنی حالت خنثی ندارد از این رو باید توجه کنیم که از چه کسی علممان را می گیریم؛ در این زمان ها نیاز بسیار زیادی به علما داریم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در شنیدن اثری است که در دانستن نیست، ابراز کرد: امیرمؤمنان(ع) گاهی به ابوذر می فرمودند، من را موعظه کن، ابوذر ادب می کرد و عرضه می داشت شما عالم به همه علوم هستید و چگونه شما را موعظه کنم، امیرمؤمنان(ع) فرمودند، در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست.

خطیب توانا ادامه داد: افرادی که اهل عمل هستند باید به عنوان الگو انتخاب شوند بنابراین لازم است هر هفته حداقل یکبار، با این افراد نشست و برخاست داشته باشیم تا متأثر شویم؛ در اصفهان از گذشته تا به الآن علما وجود داشته و دارند و می توانند مورد استفاده قرار گیرند؛ اگر اشخاصِ صاحب نفس و اهل عمل را در اختیار ندارید، صوت آن ها را گوش دهید.

وی در ادامه با بیان این که دشمن از رهبری و مرجعیت دینی تشیع سیلی خورده است، ابراز کرد: در حال حاضر به مرجعیت شیعه شبهات بسیار زیادی وارد می شود، مواظب باشیم در شایعاتی که علیه مراجع و به ویژه رهبری عزیز ایجاد می شود دچار شبهه نشویم؛ منقطع شدن ارتباط مردم و مرجعیت سبب می شود تفضلاتی که مراجع واسطه دریافت آن ها از اهل بیت(ع)هستند، از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن قصد داشت به واسطه داعش اسرائیل را به عنوان قدرت اول منطقه مطرح کند ولی با مکر الهی و دست حضرت ولی عصر(عج) در باطن و تدبیر رهبری معظم و مرجعیت دینی همه چیز معکوس شد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول منطقه مطرح شد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات