۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۵۵۳۶۸

نماینده آیت الله سیستانی خواستار محافظت از منابع طبیعی شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت محافظت از منابع طبیعی به ویژه آب تاکید کرد.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به آیه 22 سوره حجر (وَأَرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاء مَاء فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ وَمَا أَنتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ) و آیه 30 سوره الانبیاء (وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ)، گفت: آب یکی از ثروت‎های ملی است خداوند متعال به مخلوقاتش ارزانی داشته است.

حجت الاسلام سید احمد صافی تاکید کرد که این نعمت الهی مورد نیاز هر روزه در زمینه‎های مختلف زندگی بشر است و ما نیز نباید رحمت الهی را فراموش کنیم.

وی بر ضرورت استفاده صحیح و حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: بی توجهی به منابع طبیعی بر خلاف عقل است بنابراین مسؤولان ذی ربط باید از آب باران محافظت و از آن نهایت بهره را ببرند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار عدم اسراف در آب شد و اظهار داشت: امیدواریم که هیچ گاه شاهد هدر رفت و بی توجهی به منابع طبیعی به ویژه آب نباشیم.

وی به شدت از درگیری‎های بر سر تقسیم آب انتقاد کرد و بیان داشت: خشونت راه حل پایان دادن به مشکلات نیست. متاسفانه برخی اسلحه و خشونت را منطق گفت‎وگو قرار داده اند و شاهد ریختن خون انسان‎ها بر سر مسائل ساده هستیم.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: طرف‎ها درگیر باید با گفت‎وگو و تفاهم مشکلات خود را به دور از هر گونه خشونت حل و فصل کنند./994/ب901/ف

ارسال نظرات