۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۵۴۱۷۱۶
عضو هیأت رییسه مجلس:

صحیفه سجادیه می تواند تحرک جدی در عرصه فرهنگی جامعه ایجاد کند

آشوری با بیان اینکه صحیفه سجادیه می تواند تحرک جدی را در عرصه فرهنگی جامعه ایجاد کند، گفت: در فرایند جهانی سازی مبانی اهل بیت(ع) باید ابتدا معارف دینی خودمان را به درستی عرضه کنیم.
آشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد آشوری در آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که شب گذشته در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با نگاهی ریشه ای شروع شد، گفت: همین نگاه سبب شد تا این کنگره بعد از هشت سال هنوز به کار خود ادامه دهد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحیفه سجادیه می تواند تحرک جدی را در عرصه فرهنگی جامعه ایجاد کند، اظهار داشت: در فرایند جهانی سازی مبانی اهل بیت(ع) باید ابتدا معارف دینی خودمان را به درستی عرضه کنیم و این هدف با کار پژوهش محور و هدفمند محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین مرحله در فرایند جهانی سازی معارف اهل بیت(ع) این است که با تهدیدات و سیاه نمایی های دشمن که قصد دارد اسلام هراسی ایجاد کند، مقابله کنیم؛ امروزه دشمنان غربی برای اینکه پدیده اسلام هراسی را ترویج دهند داعش و القاعده درست می کنند و اینها همه و همه تحت برنامه ریزی های کلان آنها برای تجزیه کردن کشورهای اسلامی صورت می پذیرد.

آشوری با بیان اینکه سرکوب فیزیکی داعش کار بزرگی است، اما کافی نیست، ابراز داشت: هم اکنون ضروری است تا با نشر معارف ناب اهل بیت(ع) سعی کنیم تا تفکر و فرهنگ داعش را از میان ببریم.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) باید اتاق فکر تشکیل شود، عنوان کرد: افزون بر این باید نظام برنامه ریزی برای این تشکیلات وجود داشته باشد تا این کنگره رسمیت پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار کارهای آموزشی باید مرکز پژوهشی کنگره نیز تأسیس شود تا طبق نیاز جامعه و خارج کشور محتوا تولید شده و منتشر شود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات