۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۷۵۴
رییس سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد؛

تشکیل اندیشکده‌های راهبردی از سوی سازمان بسیج اساتید

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در سازمان بسیج اساتید کشور، گفت: دو سطح از اندیشکده های راهبردی را در کنار سازمان بسیج اساتید پیش بینی کرده‌ایم تا از طریق فعالیت‌های آنها به ارائه راهبردهای لازم برای پیشبرد اهداف دولت و ملت بپردازیم.
رییس سازمان بسیج اساتید کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان، با اشاره به تقارن هفته بسیج با نابودی داعش، این تقارن را موجب فال نیک عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج اساتید یکی از اقشار چند گانه بسیج مستضعفین است.

وی در ادامه افزود: شبکه عظیمی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و نزدیک به 35 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها در کانون‌های بسیج اساتید کشور نام نویسی کرده و عضویت دارند، بیش از 700 کانون بسیج اساتید در سراسر کشور وجود دارد و سازمان بسیج اساتید در تلاش است تا این کانون‌ها را به خدمت مردم، کشور و دولت و دولتمردان بیاورد، کار اجرایی کاری است سخت و بسیج اساتید با استفاده از تمام سلایق سیاسی کشور و هرکسی که دل در گرو کشور و انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی دارد با حضور در این سازمان یاری رسان مردم خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه به دنبال تغییر سازمان کاری خود هستیم، اظهار کرد: برای این کار 2 سطح از اندیشکده های راهبردی را در کنار سازمان بسیج اساتید پیش بینی کرده‌ایم، پژوهش‌های زیادی در حوزه های مختلف در کشور انجام شده است اما کمتر این پژوهش‌ها به کار مردم آمده است، با کمک اساتید و نخبگان از تمامی سلایق سیاسی و علمی به بررسی این موضوع پرداختیم و به نتیجه رسیدیم بین سیاست گذاری و حوزه اجرا یک فاصله‌ای وجود دارد و باید بتوانیم این شکاف را برداریم.

اندیشکده‌های استانی راهبردهای لازم را به مدیران و کارگزاران استان‌ها ارائه خواهند داد

رییس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: دو مدل اندیشکده راهبردی وجود دارد، اندیشکده‌های راهبردی مزیت محور که با محورهای استانی و محورهای توسعه‌ای استان که با بررسی‌هایی که خواهند داشت با کمک اساتید برجسته همان استان تلاش خواهند کرد راه‌های میان بر و تجهیزهای راهبردی را به مدیران ارشد و کارگزاران ارشد استان ارائه دهند و راهکارهای اجرایی را ارائه دهند.

وی اندیشکده‌های راهبردی موضوع محور را بخش دیگر اندیشکده‌های بسیج اساتید عنوان کرد و گفت: موضوعات اساسی و مهم کشور در حوزه کلان که موضوعات کلان را مورد بررسی قرار می‌دهند و عمدتا در پایتخت دائر و فعال خواهند بود، این اندیشکده‌ها با بررسی‌های راهبردی و مطالعات دقیق و کاربردی خود و بررسی مطالعات و فعالیت های صورت گرفته در گذشته اقدام به ارائه راهبردها و راهکاری لازم برای مسائل مختلف در حوزه‌های مورد نیاز کشور می‌کنند.

زارعی با اشاره به ظرفیت های بالای علمی کشور در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: چگونه است که دانش مردم ایران می‌تواند موشک‌های دوربرد را با هدف زنی دقیق هدایت کند، اما با وجود این ظرفیت‌ها برخی از مسائل ابتدایی و پیش پا افتاده‌تر را نمی‌توانیم حل و فصل کنیم، در حوزه نانوتکنولوژی و بایو تکنولوژی فعالیت‌های بسیاری داریم اما در گردش مالی عظیم این صنایع هیچ سهم و نقشی نداریم اگرچه شایستگی و توانایی این موضوع به خوبی در کشور و در شهرهایی نظیر اصفهان به خوبی وجود دارد.

تمامی ظرفیت اساتید بسیجی دانشگاه به کارگیری می‌شود

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر لزوم پرهیز از تکرار اشتباهات، اظهار کرد: باید تمامی ظرفیت‌های ملی اساتید این کشور بزرگ را برای حل مسائل ملت و دولت به صحنه بیاوریم، به همین دلیل رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید کشور نگاه حل المسائل به موضوعات مختلف کشور است.

وی با اشاره به نرخ بالای مهاجرت از روستا به شهر، عنوان کرد: باید به دنبال معکوس سازی مهاجرت و جلوگیری از افزایش حضور روستاییان در شهر باشیم، چرا که ظرفیت‌های بسیاری در روستاها وجود دارد که باید نسبت به احیای آنها و ورود این ظرفیت‌ها به بازار کسب و کار تلاش کرد، به نظر می‌آید باید در این زمینه یاری رسان دولت باشیم تا با ظرفیت‌های موجود در روستاها بیشتر آشنا شده و از آن استفاده کند.

زارعی زبان علم و همکاری را فصل مشترک دولتمردان در کشور و در استان‌ها دانست و تصریح کرد: اصفهان مهد فرهنگ و تمدن است، سابقه تمدنی، فرهنگی و تاریخی غنی در اصفهان وجود دارد، توریسم و گردشگری جزء محورهای اصلی توسعه اصفهان است، صنعت نیز یکی دیگر از محورهای توسعه اصفهان است، سازمان بسیج اساتید این محورها را مورد مطالعه راهبردی قرار می‌دهد و تجویزهای راهبردی خود را به جامعه و به مردم ارائه می‌دهد.

راهکارهایی برای حل مشکل آلودگی هوای اصفهان به مسؤولان شهری ارائه خواهیم کرد

وی ادامه داد: در حوزه آلودگی مشکلات بسیاری در اصفهان وجود دارد و سازمان بسیج اساتید به حل این مشکل پرداخته است و تلاش می‌کند تا از راه پرورش گیاهان برای مبارزه با این مشکل اقدام کند، برخی از مطالعات اولیه نشان می‌دهد امکان برطرف شدن مشکل آلودگی از این طریق وجود دارد. از شهردار اصفهان می‌خواهیم زبان علم و فرهنگ که زبان تاریخی اصفهان بوده است را برای حل مشکلات مردم شریف، بزرگ و تاریخی اصفهان به کار گیرد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به تلاش‌های بسیار سازمان بسیج اساتید برای حل مشکلات جامعه به ویژه کلانشهرهایی نظیر اصفهان، تصریح کرد: باید توریست‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنند حامل فرهنگ غنی ایرانی اسلامی اصفهان باشند، نباید صرفا نگاه اقتصادی به صنعت گردشگری داشت بلکه باید ک پیوست فرهنگی و تمدنی در این زمینه وجود داشته باشد، باید قدردان دستان ظریف اهالی هنر در اصفهان باشیم ونباید اجازه دهیم شأن اصفهان تقلیل داده شود و لازم است پیوست فرهنگی صنعت گردشگری اصفهان به مسؤولان این شهر ارائه شود./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات