۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۵۱۹
امام جمعه کاشان تبیین کرد؛

سه گام مهم برای عاقبت بخیر شدن

حجت الاسلام احتشام از تقوا پیشه کردن، انتخاب وسیله و جهاد در راه خدا به عنوان سه گام مهم برای عاقبت بخیر شدن نام برد و به تبیین هر یک پرداخت.
حجت الاسلام احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام در مراسم یادواره شهدای محله معصومیه قم که امشب در این محله برگزار شد، با اشاره به اینکه همه افراد باید برای عاقبت بخیر شدن تلاش کنند، گفت: اگر انسان یک عمر را با نشاط زندگی کند، اما مقدماتی را برای عاقبت بخیر شدن خودش فراهم نسازد به یقین دچار خسران خواهد شد.

امام جمعه کاشان با بیان آیه شریفه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في سَبيلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» اظهار داشت: برای عاقبت بخیر شدن سه گام باید برداشته شود که نخستین از آنها «تقوا پیشه کردن» است؛ انسان باید برای به دست آوردن تقوا و اخلاص در امور خودش همواره خداوند را ناظر بر اعما خود ببیند.

وی با اشاره به اینکه شهید محسن حججی نه تنها افتخار منطقه اسلامی، بلکه الگوی همه آزادی‌خواهان عالم است، عنوان کرد:‌ دقیقاً پس از گذشت چند روز بعد از جریان سلفی انداختن برخی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی، وجهه کشور در نظر جهانیان خدشه دار شده بود که با شهادت شهید حججی، بار دیگر گوشه ای از عزت و اقتدار ایرانیان در جهان نمایان شد.

حجت الاسلام احتشام خاطرنشان کرد: انسان باید در برابر باطل ایستادگی کند و در این راه شخصیت های بزرگ دینی همچون امام خمینی(ره) که خالصانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کردند را الگوی رفتاری خودش قرار دهد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه «انتخاب وسیله» دومین گام برای عاقبت بخیر شدن است، ابراز داشت: امروزه در جامعه مشاهده می شود که افراد در بعد محبت اهل بیت(ع) پیشگام هستند، اما گاهی اوقات برخی افراد هستند که در جنبه مبارزه با دشمنان اهل بیت(ع) از خود سستی نشان می دهند که نمونه بارز آن را در ابتدای ظهور داعش مشاهده می‌کنیم، چراکه برخی مسؤولان در آن زمان موافق زمین گیر کردن داعش در سوریه نبودند و این کار را بیهوده می دانستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تنها شخصی بودند که مصلحت را تشخیص دادند، با سیاست حکیمانه خودشان داعش را در سوریه زمین‌گیر کردند و اجازه نداند پیشروی کرده و خطری متوجه کشورهای اسلامی به ویژه ایران عزیز شود.

حجت الاسلام احتشام گام سوم برای عاقبت بخیر شدن را «جهاد در راه خدا» معرفی کرد و افزود:‌ عاقبت بخیری مبتنی بر جهاد کردن در راه خداوند و تحمل سختی است؛ انسان باید با تأسی به اهل بیت(ع) برای حفظ دین از هر وسیله ای استفاده کند و در این راه فروگزاری نکند.

امام جمعه کاشان در پایان یادآور شد: اگر مسؤولان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خودشان قرار دهند به یقین مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه نیز به زودی برطرف خواهد شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات