۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۸۸۳۷
امام جمعه ارومیه:

زیارت ائمه اطهار فقر معنوی انسان را از بین می برد

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فضائل زیارت امام هشتم،گفت: زیارت فقر معنوی انسان که به مراتب از فقر مادی با اهمیت تر است را از بین می برد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه پیش از ظهر امروز در آیین عزاداری سالروز شهادت امام هشتم در مسجد اعظم با بااشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع)، اظهار داشت: حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قطعه ای از بهشت است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رابطه با زیارت حضرت، گفت: امام می فرماید که هر کس مرا در توس زیارت کند به مانند آن است که جدم رسول خدا را زیارت کرده باشد و اجدادم در قیامت او را شفاعت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه زیارت امام هشتم سبب بخشش گناهان و شفاعت ائمه اطهار(ع) در روز قیامت خواهد بود، افزود: اگر بزرگان دینی و ابرار بر سنت زیارت پافشاری داشتند و دارند به جهت فضائل بی پایان این زیارت است.

وی با اشاره به سیره مقام معظم رهبری در زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: زیارت امام هشتم مشکل گشا است و انسان اگر با مشکلی مواجه شود با زیارت این امام همام به راه حلی خواهد رسید، از این رهبر معظم انقلاب در مشکلات خود را به پناهگاه امام هشتم می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر فرض دانستن زیارت امام رضا(ع) حداقل یک بار در سال، گفت: در روایت آمده است که انسان غصه داری و گناه کاری نیست مگر آنکه با زیارت امام هشتم غضه و گناهانش زدوده شود.

وی با بیان اینکه عده ای می گویند هزینه زیارت ائمه اطهار را در راه فقرا هدیه کنید، تصریح کرد: این سخنان به افسانه می ماند، اول اینکه همین زائران با تمسک به سیره اهل بیت(ع) هستند که فقرا را یاری می کنند و دیگر اینکه فقر تنها فقر مادی نیست.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: انسان با زیارت قبور اهل بیت(ع) فقر معنوی خود را که به مراتب با اهمیت از فقر مادی است را برطرف می کنند، به ویژه اینکه انسان با این زیارت زمینه تمسک به سیره اهل بیت(ع) را در خود تقویت می کند.

وی با تأکید بر الگو قرار دادن ائمه اطهار در تمام شؤون زندگی، افزود: امروز با ظهور شبکه های اجتماعی می بینیم با یک سخن بسیاری نسبت به کسی بد بین و یا آبروی کسی برده می شود، در حالی که ائمه در سخنان خود کسی را آزرده نمی کردند،‌ اگر به سیره اهل بیت(ع) تمسک کنیم جامعه به سمت بد اخلاقی سوق نخواهد یافت./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات