۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۲۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

شرط باقی ماندن در انقلاب حسینی اهل بذل بودن است

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که ما از ریزش ها هراسی نداریم، چرا که با این ریزش ها، رویش ها اتفاق می افتد، گفت: شرط باقی ماندن در انقلاب حسینی، اهل بذل بودن است.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی عصر امروز در اجتماع عظیم جاماندگان اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداخت.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امام حسین(ع) در زمان حرکت سند چشم اندازی را ترسیم کردند که شهدای مدافع حرم و انقلاب همه در راستای آن هدف حرکت کردند و امروز هر چه داریم به برکت همین سند چشم انداز است.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند که نظام و انقلاب ما هر چه دارد از محرم و صفر دارد، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه چفیه در گردن دارند و به معنای این است که ما در جنگ هستیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: شهدای مدافع حرم حاضر در مجلس حال و هوای ما را کربلایی کردند و پیام امام حسین(ع) را آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند تا شب عاشورا مشخص می شود که چه افرادی واقعا با ما هستند؛ جمعیت زیادی با حضرت به کربلا آمدند اما بسیاری از آن ها شب عاشورا پس از اتمام حجت سالار شهیدان، از زیر خیمه فرار کردند.

وی تصریح کرد: ما نگران این ریزش ها نیستیم چون باید این ریزش ها باشد تا رویش ها خودش را نشان دهد؛ با فرار این افراد است که امثال حضرت قاسم(ع) نمایان می شوند که شهادت را شیرین تر از عسل می دانند.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: مصیبتی که بر حضرت قاسم(ع) وارد شد هیچ کدام از شهدای کربلا ندیدند؛ تنها بدنی که دو بار زیر سم اسب ها رفت پیکر مطهر حضرت قاسم(ع) بود و در دفعه اول ایشان هنوز زنده بودند.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) اهل بذل بودند، ادامه داد: هر که می خواهد در این انقلابِ حسینی بماند، باید اهل بذل باشد؛ حضرت هر چه داشتند بدون کمترین چشمداشتی دادند و حتی طفل شیرخواره خود را هم فدا کردند.

کارشناس دینی رسانه ملی در پایان گفت: امام حسین(ع) خود را برای لقای خداوند آماده کرد و هیچ چیز جز لقا و رضای خداوند در نظر ایشان نبود؛ تنها یکجا فریاد امام حسین(ع) در کربلا شنیده شد و آن هم زمانی بود که نگاه ایشان به پیکر پاره پاره حضرت علی اکبر(ع) افتاد و هفت بار فریاد «ولدی» سردادند./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات