۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۶۱۲۴
نمایشگاه مطبوعات؛

ضرورت تبلیغ دین در عرصه کودک و نوجوان

دبیر نشریه ملیکا گفت: برای نهادینه شدن اخلاق اسلامی در جامعه باید حرکت های تبلیغی را از حالت شعاری خارج کنیم و به صورت جدی و عمیق کار کنیم تا اثرگذار باشد.
میرزایی اصفهانی، دبیر تحریریه نشریه ملیکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا میرزایی اصفهانی دبیر تحریریه نشریه ملیکا ضمن بازدید از غرفه این خبرگزاری در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه در سال های اخیر حرکت های بسیار قابل توجهی  از طرف حوزه برای تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان صورت گرفته است، گفت: با وجود همه تبلیغ ها، مشکل این است که مسائل اخلاقی به خوبی نمی تواند در وجود آنها نهادینه شود.

وی افزود: متأسفانه اکثر کارهای تبلیغی انجام شده در عرصه کودک و نوجوان حالتی شعار مانند دارد، از این رو اثر عمیقی نیز نخواهد گذاشت؛ امروزه برخی از افراد جامعه در بزرگسالی، آن رفتار و منشی که نیازمند است یک مسلمان دارا باشد را ندارند و آموزه های اسلامی بسیار کمرنگ است.

میرزایی اصفهانی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن اخلاق اسلامی در جامعه باید حرکت های تبلیغی  را از حالت شعاری خارج کنیم و به صورت جدی و عمیق کار کنیم تا اثرگذار باشد؛ کارهایی که امروزه انجام می شود جنبه آموزشی دارد و باید نسبت به جنبه های تربیتی نیز توجه کرد.

دبیر تحریریه نشریه ملیکا در ادامه به ارائه گزارشی از این نشریه پرداخت و اظهار داشت: این نشریه تقریبا 10 سال است که از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر می شود و عمده مباحث آن در زمینه تبیین مهدویت برای کودکان و خردسالان است.

وی در پایان یادآور شد: بخش های مختلف ای نشریه عبارتند از ماهنامه ماهک برای کودکان و خردسالان، مجله انتظار نوجوان برای نوجوانان و بخش تخصصی مشرق موعود؛ همچنین این نشریه هر سال همایش های بین المللی دکترین مهدویت را برگزار می کند./841/پ201/س

ارسال نظرات