۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۳۶۰۲۷
نمایشگاه مطبوعات؛

کرسی های آزاد اندیشی زمینه نفوذ دشمن را کم می کند

آیت الله بطحایی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه گفت: کرسی های آزاد اندیشی عقده های جامعه را از بین می برد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

آیت الله بطحایی، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت توجه به کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه اظهار داشت: آزاد اندیشی در حقیقت کاری می کند که حرکات پارتیزانی و پنهانی را در جامعه از بین ببرد.

وی با بیان این که اگر افراد جامعه نظرات و نقدهای خود را بیان نکنند تبدیل به عقده خواهد شد، افزود: افراد جامعه برای خارج کردن این عقده ها کارهای پنهانی انجام می دهند و همین موضوع زمینه نفوذ دشمن در جامعه را هم فراهم می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که چه موانعی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه و دانشگاه ها وجود دارد، اظهار داشت: مسؤولان حوزه و دانشگاه چنین احساسی را ندارند که اگر کرسی های آزاد اندیشی برگزار نشود و به نظریات و پرسش های جوانان میدان ندهند سبب ایجاد اختلال در جامعه می شود.

وی افزود: مهم ترین مانع تحقق کرسی های آزاد اندیشی بی توجهی و عدم احساس مسؤولیت چه در حوزه و چه در دانشگاه است و چه بسا در لا به لای این نظرات دیدگاه های ارزشمندی هم باشد که بتواند مشکلات جامعه را حل کند./843/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات