۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۳۴۱۰۱
امام جمعه خوی:

آمریکا با دنبال تضعیف نفوذ ایران در منطقه است

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه آمریکا از نفوذ ایران در منطقه عصبانی است، گفت: آمریکا به دنبال تضعیف این نفوذ در منطقه غرب آسیا است.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با بیان اینکه هر جا آمریکا گام گذاشت نا امنی را همراه خود به آن کشور به ارمغان آورد، گفت: کشور افغانستان در طول ۱۶ سال حضور آمریکا امنیت و زیر ساخت ها خود را از دست داد.

وی با اشاره به تسلط آمریکا بر کشتزارهای افیونی افغانستان که تجارت سه‌ چهارم مواد مخدر جهـان را تـشکیل می‌دهد، افزود: آمریکا در طول حضور خود در افغانستان توطئه حمله به کشور های غرب آسیا را برنامه ریزی کرد و جریانات تکفیری را برای فشار بر منطقه سازمان دهی کرد.

امام جمعه خوی با بیان اینکه کنترل کردن جریان‌های سیاسی ضدآمریکایی در منطقه از اهداف بلندمدت آمریکا از اشغال افغانستان بود، گفت: روی کار آوردن حکومت دست‌نشانده و حافظ منافع آمریکا و حکمرانی در منطقه دریای خزر جهت تأمین نیازهای نفتی فراوان  از اهداف شوم آمریکا در منطقه غرب آسیا بود.

وی حملات ترویستی علیه شیعیان را تحت حمایت  آمریکا و عربستان سعودی دانست و گفت:بارها عزاداران حسینی، مساجد، حسینیه‌ها، محلات و روستاهای شیعه‌نشین مورد حملات تروریستی قرار گرفته است که جرم آنها شیعه بودن بود، نمونه آن را می توان دو انفجاری که در آن 110 نفر شهید و زخمی شدند را مورد اشاره قرار داد.

امام‌جمعه خوی با اشاره به سفر تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، افزود: این سفر به جهت شکست های زنجیر وار آمریکا در منطقه غرب آسیا بود، تیلرسون با هدف تضعیف نفوذ ایران در منطقه سفر خود را برنامه ریزی کرده است.

وی نزدیک ساختن عربستان و عراق به همدیگر در برابر ایران، به وجود آوردن وحدت عربی در منطقه علیه جمهوری اسلامی و ایجاد امید در اسرائیل را از دیگر اهداف این سفر دانست و گفت: برای جبران شکست‌های مفتضحانه اخیر آمریکا در سوریه، عراق، لبنان و یمن وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه سفر کرد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به هشتم صفر روز رحلت آیت‌الله‌العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی، افزود: یکی از شاگردان ایشان می‌فرماید که حضرت آیت‌الله‌العظمی خویی فرمود من از خداوند سه خواسته داشتم یکی پذیرفته شد، دومی پذیرفته نشد و سومی را هنوز نمی‌دانم چه خواهد شد.

وی افزود: اولی این بود که خداوند به من توفیق بدهد آثاری از خودم باقی بگذارم، دومی این بود که مرجعیت به سراغ من نیاید که متأسفانه پذیرفته نشد و سومی این است که مرگم شهادت درراه خدا باشد و در رختخواب نمیرم که نمی‌دانم پذیرفته خواهد شد یا نه./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات