۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۵۳۳۴۴۰
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور:

۶۰۸ مبلغ زکات در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور اعلام کرد: ۶ هزار عامل افتخاری و ۶۰۸ مبلغ زکات در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد.
زکات

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی اظهار داشت: طبق قانون تنها متولی جمع‌آوری زکات در کشور کمیته امداد است که به شکل شورایی و با نظارت ائمه جمعه استان و شهرستان‌ها زکات را جمع‌آوری و برای نیازمندان هزینه می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه قانون زکات کامل‌ترین قانون در کشور است، اعلام کرد: بیش از 2 هزار میلیارد ریال زکات در 6 ‌ماهه نخست امسال در کشور جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.16 برابر افزایش نشان می دهد.
انتظاری بر لزوم همکاری مدیران کمیته امداد با مبلغان زکات تأکید کرد و افزود: در صورت ارتباط بین بخشی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات توسط مبلغان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های زکات می‌توان گفت که در زکات توفیق حاصل‌شده است. 
مدیرکل امور اجرایی زکات با بیان این‌که فقرا در هزینه کرد زکات جمع آورِی شده اولویت‌دارند، گفت: اگر نیازهای مددجویان را به‌درستی تشخیص دهیم و شناخت کامل از نیازها داشته باشیم، بهتر می‌توانیم زکات جمع‌آوری‌شده را بین محرومان توزیع کنیم. 
وی تکمیل بانک اطلاعاتی مودیان و عاملان زکات را خواستار شد و افزود: تشکیل شورای زکات در روستاها نسخه شفابخش در جمع‌آوری زکات است و باید معتمدترین افراد عضو شورای زکات روستاها شوند. 
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی هم در این جلسه اعلام کرد: 76 میلیاردریال زکات در 6 ماهه نخست امسال در استان جمع‌‌آوری‌ شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد افزایش‌یافته است. 
محمد کلامی با بیان اینکه در سال جاری 90 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شده است، افزود: از یکهزار و 610 روستای دارای اقلام مشمول زکات، کشاورزان یکهزار و 203 روستا زکات خود را پرداخت می‌کنند. 
وی با اشاره به اینکه 6 هزار عامل افتخاری و 608 مبلغ زکات در استان وجود دارد، اعلام کرد: مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی امسال چهار میلیارد و 800 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش‌یافته است. 
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه امسال 100 درصد زکات فطره جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شد، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده باید متناسب با نیازهای محرومان هزینه شود. 
وی بابیان اینکه 900 شورای زکات در روستاهای آذربایجان شرقی تشکیل‌شده است، گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از سه هزار نفر از عاملان زکات در دوره‌های آموزشی شرکت کردند./۹۳۵/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات