۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۸۸۸
آیت الله کعبی:

رژیم صهیونیستی پشت پرده طرح تجزیه عراق است

عضو خبرگان رهبری ضمن تاکید بر حفظ وحدت عراق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی پشت پرده طرح تجزیه این کشور است.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با شیخ محمد النوری الحاتمی و سید عبدالقادر آلوسی از علمای اهل تسنن عراق گفت: جهان امروز احتیاج به شناخت اسلام اصیل محمدی (ص) دارد و علمای اسلام باید با اقدام و عمل به معرفی این دین الهی بپردازند.

وی افزود: هر عملی با سختی و مشکلات بسیاری همراه است به طوری که پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مَا أُوذِيَ نَبِيٌّ مِثْلَ مَا أُوذِيت» (هيچ پیامبری مثل من اذیت نشد.)

عضو جامعه مدرسین حوزه‎های علمیه قم بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملی در عراق تاکید کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت و امکانات موجود درپی حفظ وحدت عراق با همه شخصیت و مذاهبش است و هیچ چیزی در مقابل آن از طرف عراقی نمی‎خواهد زیرا این خدمت را وظیفه خود می‎داند.

وی به برگزاری همه‎پرسی و اصرار مسؤولان اقلیم کردستان برای جدایی از عراق اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری همه پرسی برخلاف قانون اساسی عراق بود و این اقدام فتنه‎‎ای جدید بعد از فتنه داعش است که موجب به وجود آمدن مشکلات مختلف برای مردم کرد، جنگ داخلی و چپاول ثروت‎هایشان می‎شود.

آیت الله کعبی درخواست اقلیم کردستان برای جدایی از عراق را نقشه رژیم اشغالگر صهیونیست دانست و تصریح کرد: فقط رژیم صهیونیستی از این اقدام اقلیم کردستان حمایت کرد و حتی آمریکا نیز این همه پرسی را نپذیرفت.

وی ادامه داد: بدون در نظر گرفتن بخش سیاسی، قانونی و ... این موضوع، شهروندان اقلیم کردستان باید بفهمنند که جدایی از عراق به ضرر آنهاست و علمای اسلام نیز با استفاده از رسانه‎ها باید این مساله مهم را برای آن‎ها تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تقسیم عراق به سه یا چهار بخش به صلاح مردم این کشور نیست بلکه کسانی که در شیپور جدایی می‎دمند درپی مصالح شخصی خود هستند. مردم عراق اگر در زمینه وحدت تلاش نکنند، مشکلات گذشته مجدد به این کشور بازخواهد گشت.

وی افزود: مسؤولان اقلیم کردستان و حکومت مرکز با رجوع به قانون اساسی و مذاکره باید این مشکل را حل و فصل کنند.

داعش مانند غده سرطانی است

آیت الله کعبی داعش را غده سرطانی توصیف کرد و اظهار داشت: تصور نکنید که داعش در منطقه و عراق تمام می‎شود بلکه این جریان تروریستی مانند غده سرطانی می‎ماند که از هر محلی آن را بکنید در محل دیگری آن را پیدا می‎کنید بنابراین برای نابودی کاملش باید با افکار آن مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه علمای اهل تسنن باید دشمن اصلی اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند، خاطرنشان کرد: ایران از هر کسی که بخواهد با رژیم صهیونیستی به مبارزه برخیزد، حمایت می‎کند.

این استاد حوزه‎های علمیه قم خواستار احیا مجدد بیداری اسلامی شد و گفت: نامیدن بیداری اسلامی به بهار عربی با هدف انحراف و ایجاد یاس و ناامیدی بود. آنان می‎خواستند بگویند که اسلام سیاسی ناکارآمد است ولی در واقع این طوری نیست.

وی ادامه داد: احترام به اسلام و شعار لا اله الا الله، شناخت دشمن اصلی و رهبری از ارکان بیداری اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه اگر جوانان بدانند که رهبر حقیقی در جهان اسلام وجود دارد با قدرت در برابر دشمنان می ایستند و به امثال ابوبکر بغدادی گرایش پیدا نمی‎کنند، گفت: ما باید رهبر حقیقی جهان اسلام یعنی امام خامنه‎ای را بشناسیم و به جهانیان معرفی کنیم./994/ب920/ف

ارسال نظرات