۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۲۴۸۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

اطمینان و آرامش از ثمرات تقوا است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: در جامعه امروز ما اگر تقوا پیشه شود مشکلات و انحرافات از بین خواهد رفت و شاهد این حجم از جنایات نخواهیم بود و همه با صلح و آرامش در کنار هم زندگی خواهند کرد.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین اظهار داشت: در آیات و روایات تاکید بسیار زیادی بر مساله تقوا شده است.

وی افزود: قرآن مجید تقوا را میزان ارزش ها و ملاک کرامت قرار می دهد؛ ان اکرمکم عند الله اتقیکم یعنی همانا گرامی ترین شما در نزد خداوند با تقواترین شما است.

حجت الاسلام تقوایی با بیان حدیثی از رسول خدا خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ هرکس می خواهد عزیزترین مردم باشد باید تقوای الهی داشته باشد و هرکس تقوا پیشه کند خداوند برایش گشایش قرار می دهد و از جایی که گمان نمی کند به او روزی عنایت می فرماید.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: تقوا ثمرات بسیار فراوانی  دارد از جمله اینکه سبب بصیرت افزایی می شود و خداوند در قرآن می فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده اید اگر تقوای الهی داشته باشید  خداوند برای شما فرقان قرار می دهد و منظور از فرقان همان وسیله ای است که انسان می تواند حق را از باطل و سعادت را از شقاوت متمایز سازد پس تقوا موجب بصیرت و بینایی است و انسان را از کوردلی و حیرت نجات می دهد.

وی به بیان دیگر ثمرات تقوا پرداخت و گفت: از دیگر ثمرات تقوا اطمینان و آرامش است و کسی که تقوای الهی را پیشه کند و صالح گرداند نه ترسی برای اوست و نه نه اندوهی که این از آیات قرآن کریم است.

این مدرس حوزه تاکید کرد: تقوا خصوصیتی است که اولیای خدا آن را دارا هستند، پس افراد باتقوا به اولیا الهی ملحق می شوند و قلب آنها در دنیا و آخرت سرشار از اطمینان  و یقین و آرامش است زیرا ترس به دلیل انتظار ضرری در آینده است و اندوه هم به علت از دست دادن چیزی در گذشته و هیچ کدام از این دو امر در انسانی که به درجات بالایی از ایمان رسیده تحقق نمی یابد.

حجت الاسلام تقوایی تصریح کرد: هرکس تقوای الهی داشته باشد خداوند کارهای او را آسان می کند شاید هر کدام از ما چنین فردی را در زندگی خود دیده باشیم که بدون اینکه سرمایه و ثروتی داشته باشد امور زندگی اش به راحتی و آسانی می گذرد و با درآمدی اندک زندگی بی دغدغه ای دارد و چه بسا با شغلی ساده با آبرومندی و عزت و احترام عمری را سپری می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گفت: در جامعه امروز ما اگر تقوا پیشه شود مشکلات و انحرافات از بین خواهد رفت و شاهد این حجم از جنایات نخواهیم بود./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات