۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۶۸۱
حجت الاسلام ذوالنوری:

سخنان ترامپ بوی کهنگی می داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سخنان ترامپ بوی کهنگی به مشام می رسید، گفت: در بحث سپاه پاسداران اجازه فضولی به هیچ قدرتی را نمی دهیم.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان ضدایرانی ترامپ به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری  گفت: مهمترین ویژگی سخنان ترامپ کهنگی این حرفها بود از این حرفها بوی کهنگی به مشام می رسید و چیز جدیدی در این حرفها به گوش دنیا نرسید، آنچه که ترامپ شب گذشته مطرح کرد در گذشته آنها را اعمال کرده بود و با تمام توان نیز آنها را اعمال کرده بود اگر هم چیزی باقی مانده است که انجام نداده است چون قدرتش را نداشته است و یا از دستش برنیامده است و نه این است که از روی نجابت ان را انجام نداده باشد.

وی اظهار داشت: ترامپ در حوزه ای وارد شده که هیچ مشروعیتی ندارد و به وی مربوط نیست آن هم اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام است مرجع ناظر در این زمینه آژانس بین المللی انرژی اتمی است که در تمامی گزارشات خود پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به برجام را اعلام کرده است.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: آقای آمانو در بیانیه ای در واکنش به حرفهایی که ترامپ اعلام کرده است اعلام کرد که ایران به برجام کاملاً پایبند بوده و نقضی نداشته است.

وی با اشاره به برخی از سخنان ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در بحث سپاه اجازه ورود و حضوری به هیچ قدرتی را نمی دهیم و توان نظامی در بازدارندگی و دفاع بنا شده است و دفاع پایه است لذا ما تهاجم تحریک و تهدیدی علیه هیچ کسی در دنیا نخواهیم داشت و توان ما کاملاً دفاعی است ان هم در دفاع از خودمان و در این زمینه نیاز به اجازه و هماهنگی با کسی نداریم لذا ترامپ در این حوزه نیز بی جا ورود پیدا کرد.

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: اینکه بخواهند سپاه را در ردیف گروههای تروریستی دنیا قرار بدهند کاملاً مسخره و بیهوده است چرا که همه دنیا می دانند که بزرگترین تشکل تروریستی در دنیا امروز داعش است و خود ترامپ اعلام کرد که اوباما و تیمش داعش را به وجود آورده است و در حال حاضر سپاه پاسداران با این گروه تروریستی در دنیا پنجه در پنجه انداخته است.

وی ادامه داد: البته ما معتقدیم در اوضاع آشفته دنیا که مردم هزاران استرس و اضطراب دارند حرفهای ترامپ سبب خنده آنها می شود و آنها را مقداری از این زندگی سخت ماشینی دور می کند و از این باب این سخنان اشکالی ندارد.

ذوالنوری تاکید کرد: ترامپ کار را به کنگره ارجاع داده است این در حالی است که ما برای وضعیتهای مختلف خودمان را آماده کرده ایم و لیستی از اقدامات را در دستور کار داریم، مجلس در این زمینه طرح های لازم را تقدیم کرده است اگر هم نیاز باشد متناسب با وضعیتهای پیش رو مصوبات جدیدی خواهد داشت.

وی گفت: تصویب طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه که هنوز یک تا 2 ماه از آن نگذشته است ثابت کرد که نمایندگان ملت در خانه ملت گاهی پای منافع ملی وسط باشد با هر گرایش سیاسی که باشد در مقابل بیگانگاه مشت محکم و یده واحده خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مجلس در پشتیبانی از دولت و قوه قضاییه برای برخورد با اقدامات ماجراجویانه آمریکا و مقابله با آن آمادگی کامل دارد.

وی در پایان سخنان آقای روحانی را نیز جواب محکمی به سردمداران کاخ سفید عنوان کرد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات