۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۳۰۳۸۸
بروجردی:

ما باید به معرفی شهداء و جانبازان كشور بپردازیم

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در مورد پرورش دستاوردهای انقلاب كشور گفت: تلاش هایی كه برای انقلاب ما شده است باید پرورش داده شود و بتوانیم آنها را در اندیشه‌های خود بارور كنیم، كسانی كه تلاش می‌كنند تا شخصیت‌های انقلابی ما حفظ شوند جای بسی تقدیر دارند.
اشرف بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی بعدازظهر امروز در همایش ملی هشت سال دفاع مقدس كه در سالن قلم كتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به اینكه در هر فرصتی كه امكانش باشد و ما بتوانیم نام و یاد آیت الله هاشمی را بزرگ بداریم كم است اظهار داشت: اگر ما بتوانیم ابعاد وجودی آیت الله هاشمی را پیدا كنیم و به بازشناسی شخصیت ایشان بپردازیم توانستیم یك شخصیت ذی وجود را برای آیندگان ایجاد كنیم.

وی ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نحواهیم شخصیت آیت الله هاشمی به یك اسطوره در تاریخ ما تبدیل می شود، بحث هدف گذاری در تلاش های ایران برای اعتلای نام اسلام و ایران و همچنین رشد و تعالی انسانیت در كنار رسیدن به عالم معنا برای همه انسان ها جزء اقدامات ایشان است.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی یادآور شد: اسطوره سازی برای چهره ای كه نیت آن برای همگان مشخص است چیزی بد نیست، با وجود گذشت یكسال از ارتحال ایشان ما هنوز گام های نخستین برای شناساندن ایشان برنداشتیم، هركسی در حوزه اندیشه و تفكر تلاش می كند تا گریزی به ایشان بزند تا از تلاش های ایشان استفاده شود باید از او تقدیر كرد.

بروجردی تاكید كرد: تلاش هایی كه برای انقلاب ما شده است باید پرورش داده شود و بتوانیم آنها را در اندیشه های خود بارور كنیم، كسانی كه تلاش می كنند تا شخصیت های انقلابی ما حفظ شوند جای بسی تقدیر دارند.

در ادامه فاطمه هاشمی دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان جمله ای از پدر كه در مورد جنگ گفته بود " جنگ هشت سال ما مهم ترین دوران تاریخی ما بود كه در دوران انقلاب رخ داد و ما از این طریق می توانیم واقعیت های كه از این اتفاق رخ داده شده را ببینیم " خاطرنشان كرد: پدر بنده همیشه این  موضوع را مورد تاكید قرار می داد  كه باید واقعیات جنگ تحمیلی ایران به رشته تحریر درآید تا آیندگان ما بدانند رزمندگان و مردم ما در این دوران چه كشیدند.

وی ادامه داد: شخصیت آیت هاشمی به اینگونه بود كه از خشونت دوری می كردند و همیشه از جنگ بدشان می آمد و هیچگاه علاقه ای به ادامه جنگ نداشتند، ایشان زمانی كه مسئولیت جنگ را برعهده گرفتند به حضرت امام راحل موضوع صلح را پیشنهاد دادند، زیرا اعتقاد داشتند كه باید یه پیروزی بزرگ بدست بیاوریم و سپس به سوی صلح برویم كه متاسفانه به پیروزی بزرگ نرسیدیم اما صلح برپا شد.

دختر هاشمی رفسنجانی بیان كرد: وقتی مساله جنگ اتفاق افتاد پدر بنده خانواده خود را در كنار مردم دیگر گذاشت و در آن زمان مادر بنده به عنوان حامی خانواده های مهاجرین جنگ به تهران وارد صحنه شد، همچنین برادران من نیز همانند سایر هموطنان وارد میدان نبرد شدند كه نهایتا هردو مجروح شدند.

وی افزود: آیت الله هاشمی علاوه براینكه خود وارد صحنه سیاسی و نبرد بود خانواده خود را نیز وارد میدان كار می كردند، ما نه تنها باید پدر بنده در دفاع مقدس را معرفی كنیم بلكه باید همه ما و دوستداران انقلاب به معرفی شهداء و جانبازان بپردازیم تا مبادا این اتفاق تلخ باردیگر در تاریخ ما رخ دهد.

فاطمه هاشمی در پایان گفت: آیت الله هاشمی فرمانده صلح بود و از این رو برخی از حضور ایشان در جنگ خوشحال نبودند، پدر بنده تلاش كرد هرچه سریع تر آرامش را به كشور ما بازگرداند و نگذارد مردم كشور ما توسط بعثی ها كشته شوند./٨١٦ ۲۰۲/ص/

ارسال نظرات