۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۹۹۳۰

درخواست انصارالله یمن برای درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که تعلل سازمان ملل در قرار دادن عربستان و امارات در لیست سیاه خود موجب می‌شود که ائتلاف سعودی به کشتار بیشتر در یمن تشویق شود.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که جدی نبودن سازمان ملل در درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه خود غیر قابل پذیرش است و در اینصورت باید خود سازمان ملل را در راس لیست سیاه توطئه کنندگان قرار داد.

عبدالسلام در ادامه تاکید کرد که تعلل سازمان ملل در قرار دادن نام کشورهایی مانند عربستان و امارات به عوان دو کشور اصلی ائتلاف ضد یمنی باعث شده که آنها بیشتر به ارتکاب جنایت و کشتار در یمن تشویق شوند.

به گزارش شبکه المسیره، وی تاکید کرد که سازمان ملل مسؤول عواقب بازیچه قرار دادن مساله یمن به طمع پول عربستان و تسلیم شدن نفوذ آمریکا است.

در پیش نویس محرمانه لیست سازمان ملل که خبرگزاری رویتز روز سه شنبه گذشته آن را منتشر کرده است، نام ائتلاف سعودی به دلیل کشتار کودکان یمنی در این لیست درج شده است.

خبرگزاری رویتز ضمن انتشار این لیست محرمانه نوشت: اگرچه پیش نویس به این اشاره دارد که ائتلاف سعودی تدابیری را برای بهبودی اوضاع کودکان یمنی و حمایت از آنها اتخاذ کرده است، اما نام ائتلاف به دلیل «کشتار کودکان یمنی» در این لیست سیاه درج شده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات