۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۲۹۵۰۹
۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری؛

بزرگترین اجلاسیه علمای آذربایجان برگزار می‌شود

هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب با حضور بیش از هزار نفر از علمای سه استان کشور با محوریت موضوع رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه‌کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست هماهنگی و هم‌‎اندیشی کمیته اجرایی همایش علمای بلاد در تبریز اظهار داشت: تمامی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این همایش منطقه‌ای با فعال شدن کمیته‌های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که ریاست برگزاری این همایش بر عهده نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی است، خاطرنشان کرد: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که فعالیت تمامی کمیته‌های همایش تحت اشراف و نظارت نماینده ولی فقیه در استان قرار دارد، افزود: تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه علمای بلاد برگزار شده که این کمیسیون متشکل از مدیران حوزوی و علمای برجسته استان هستند.

دبیر هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور با اشاره به این‌که دعوت‌نامه همایش به صورت جداگانه به هر یک از علمای ساکن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ارسال شده است، افزود: قرار است در این همایش دو روزه موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و حوزوی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی- تبلیغی در قالب غرفه‌های مختلف و در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث علمای دعوت شده قرار می گیرد، گفت: قرار است بعد از جمع‌بندی موضوعات بیانیه‌ای مشترک در اختتامیه همایش و همزمان با اجلاسیه عمومی منتشر شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که ۲۰۰ نفر از علمای استان اردبیل، ۲۰۰ نفر از علمای آذربایجان غربی و ۶۰۰ نفر از علمای آذربایجان شرقی در اجلاسیه حضور خواهند داشت، افزود: تمامی موضوعاتی که لازم است به صورت تخصصی مورد بحث قرار گیرند، احصاء شده و در قالب بسته‌های فرهنگی به میهمانان ارایه خواهد شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که موضوع اصلی اجلاسیه؛ رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه‌کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نمایندگان ولی فقیه در سه استان منطقه شمال‌غرب کشور نیز به همراه ائمه جمعه شهرستان‌ها نشست‌های مشترکی خواهند داشت./935/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات