۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۲۹۳۹۱

معرفی کتاب "صدام از این جا عبور کرد" + دانلود

این کتاب در حقیقت مصاحبه با چهار مقام سابق عالی رتبه عراقی است که هرکدام از دیدگاه خود به توصیف تاریخ عراق در دوران مسئولیتشان پرداخته اند.
صدام دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا یکی از افرادی که بسیاری از ایرانی ها و به ویژه نسل جوان کنونی دوست دارند درباره او مطالبی بدانند صدام حسین، رییس جمهور اعدام شده عراق است؛ کسی که با حمایت  امریکا و شوروی سابق و بسیاری کشورهای اروپایی و عربی هشت سال جنگی ناجوانمردانه را به ایران تحمیل کرد که خسارات فراوان جانی و مالی نتیجه آن بود. بنابراین در ایام عزای حسینی علیه السلام در این نوشته به معرفی کتاب "صدام از این جا عبور کرد" پرداخته ایم تا نشان دهیم که ظلم هیچ گاه پایدار نخواهد ماند و ظالم سرانجام به سزای اعمال زشت خود خواهد رسید.

کتاب "صدام از این جا عبور کرد" از کتاب هایی است که تلاش دارد از چهار زاویه بر بخش هایی از دوران تاریک رژیم بعث و پس از آن نوری بتاباند و حقایقی را بر ملا کند. این کتاب  را که غسان الشربل، روزنامه نگار مشهور لبنانی و سردبیر روزنامه الحیات نوشته است، در حقیقت مصاحبه با چهار مقام سابق عالی رتبه عراقی است که هرکدام از دیدگاه خود به توصیف تاریخ عراق در دوران مسئولیتشان پرداخته اند.

خاورمیانه از پیچیده ترین و بغرنج ترین مناطق جهان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود. در این میان عراق، کشوری که در سال 1921 تأسیس شد، از پیچیده ترین و در عین حال حساس ترین کشورهای این منطقه بوده است.

 کشوری که گذرش از پادشاهی به جمهوریت همراه با سیری از تحولات و رسیدنش به ثبات نسبی در دوران حکومت رژیم بعث نیز سرشار از اتفاقات بی نظیر بود. دوران حزب بعث را می توان از تلخ ترین و خون بارترین وقایع دوران تاریخ عراق توصیف کرد.

 دوره ای که سراسر در جنگ گذشت و خشونت بی اندازه هیئت حاکمه تاریخی بی نظیر را برای خاورمیانه رقم زد. اما این دوره به اندازه ای در خود رمز و راز دارد که با وجود کتاب های بسیار هنوز بسیاری از مسائل غامض باقی مانده و بسیاری از حقایق بیان نشده است.

برای همین انتظار هست که باز هم کتاب هایی درباره عراق نوشته شوند و قصه های عجیب و غریب بی شماری از آن شنیده شود.

کتاب صدام از اینجا عبور کرد ) العراق من حرب إلى حرب  صدام مرّ من هنا (نوشته  غسان شربل )روزنامه نگار مشهور لبنانی و سردبیر روزنامه الحیات (است که سید علی موسوی خلخالی )عضو هیئت تحریریه دیپلماسی ایرانی (آن را ترجمه کرده و در تاریخ 02/ 01/ 1395 منتشر شد ه است.

علاقه مندان می توانند متن کتاب را از فایل ضمیمه دریافت و مطالعه کنند./925/ ت303/ش

منبع : خبرگزاری دیپلماسی ایرانی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
لینک خراب بود
0
0