۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۴۲۰
هویت طلبگی(۲۳)

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: طلاب پاسخگوی شبهات مردم باشند

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پاسخگویی به شبهات را از مهم‌ترین وظایف طلاب و روحانیان دانست و حوزه های علمیه را تنها مرجع پاسخگویی به شبهات جامعه نامید.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وظایف طلاب حوزه های علمیه عنوان کرد: هر ساله در آغاز سال تحصیلی، بزرگان، مراجع و مدیران حوزه مطالبی را برای پیشرفت طلاب بیان می کنند که اگر این نکات مورد توجه قرار گیرد، طلبه در زمینه های مختلف علمی، اخلاقی و تهذیبی رشد می کند.

وی افزود: طلاب مسائل علمی را باید مدنظر داشته باشند و با تلاش و مجاهدت علمی، پایه های علمی خود را مستحکم کنند و به رشد علمی متناسب با نیاز جامعه برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رشد معنوی، اخلاقی و تهذیبی دیگر موضوعی است که طلاب باید در رأس برنامه ریزی های خود قرار دهند و تلاش کنند تا جنبه معنوی و اخلاقی آنها نیز دارای رشد متوازن باشد.

وی پاسخگویی به شبهات را از دیگر وظایف طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند عصر ما عصر خاصی است، القای شبهات به صورت شبانه روزی انجام می شود و به حد بمباران رسیده است و تنها جایی که می تواند پاسخگوی این شهات باشد، حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اضافه کرد: طلاب، فضلا، اساتید و نویسندگان حوزوی باید فضای جامعه را رصد کنند و شبهات القا شده را مورد بررسی قرار دهند تا این شبهات در جوانها و جامعه ما رسوخ نکند، و با پاسخ به شبهات، برنامه ریزی دشمن را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: با گسترش فضای مجازی، حجم عظیمی از شبهات در این فضا بیان شده و به راحتی در جامعه منتشر می شود؛ از این رو لازم است تا با رصد این فضا، پاسخ شبهات موجود در فضای مجازی داده شود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که رهبری در دیدار با طلاب تهرانی بر پاسخگویی به شبهات تکیه داشتند، نیاز است تا با مجاهدت طلاب و روحانیان، شبهات را پاسخ داد تا این شبهات در ذهن ها باقی نماند و خدایی ناکرده مردم نسبت به اصل دین، قرآن و اهل بیت(ع) سست نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: پناهگاه مسلمانان، متدینین و قشر مذهبی جامعه در برابر شبهات، حوزه علمیه و طلاب و روحانیان هستند و ان شاءالله خداوند کمک کند که همه ما در این مسیر سرباز خوبی برای امام زمان(عج) و اسلام باشیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات