۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۲۰۸۴۵
آيت الله نمازي:

نظام جمهوری اسلامی ايران شباهت زيادی به حكومت امام زمان دارد

نماينده ولي فقيه در کاشان گفت: انقلاب و نظام اسلامي ايران شباهت هاي زيادي با حكومت امام زمان(عج)؛ يعني همان حكومتي كه توصيف آن از سه امام معصوم به ما رسيده است، دارد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، نماینده ولی فقیه در کاشان شنبه شب در ديدار با فرماندار و مسؤولان شهرستان كاشان، دولت كريمه را داراي نشانه هايي دانست و گفت: نخستین نشانه دولت كريمه اين است كه عامل عزت امت اسلامي است.

وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران نيزعامل عزت امت اسلامي در جهان شد، افزود: دومين نشانه هاي دولت كريمه اين است که سبب انزوا و نابودي فرهنگ و تفکر نفاق مي‌شود.

به گفته وي انقلاب اسلامي ايران شباهت هاي زيادي با حكومت امام زمان(عج) يعني همان حكومتي كه توصيف  آن از سه امام معصوم به ما رسيده است، دارد.

نماينده ولي فقيه دركاشان، اظهار داشت: دولت كريمه دولتي است كه هم عامل عزت اسلام و هم عامل ذلت جبهه نفاق باشد كه انقلاب اسلامي ايران اينگونه بود و براي اينكه ايران جايي براي نفاق ومنافقين نبود منافقين به آمريكا و پاريس رفتند تا بتوانند از اين كشورها عليه ايران و اسلام توطئه كنند

به گفته وي، دولت كريمه دولتي است كه عامل عزت اسلام  و ذلت نفاق و سبب هدايت امت اسلامي مي شود، بنابراين دولت کريمه نظام سياسي و مديريتي سبب عزت اسلام و مسلمين مي‌شود.

آيت الله نمازي، ادامه داد: با توجه به شرايط دولت كريمه، تأسيس دولت كريمه از توان ما خارج است اما مسؤوليت از ما ساقط نشده است؛ از این رو حاكم شهر بايد جامعه را به سمت و سوي دين و اسلام هدايت كند.  

وي يكي از كمبودهاي امت اسلامي در طول تاريخ را نداشتن تجريه حكومت داري عنوان كرد و يادآورشد: در طول تاريخ حكومت ها هميشه به دست حاكمان جور و ستم نظیر بنی عباس و بني اميه و بعد از آن سلاطين بوده است و امت اسلامي هيچگونه تجربه حكومت داري نداشتند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين بر تقويت اتحاد و همدلي بين مسؤولان شهرستان كاشان تأكيد كرد و افزود: كساني كه به عرصه خدمت به مردم وارد مي شوند نبايد به دنبال دنيا و پست و مقام و نام و شهرت باشند تا دولت تمدن اسلامي مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي در عمل محقق شود.

آيت الله نمازي، درادامه به اشاره به اينكه امروز بيش از هر زماني نیاز به همدلي بين مسؤولان احساس می شود، گفت: همدلي مسؤولان نيازمند تحمل و سعه صدر بيشتر مسؤولان است.

به گفته وي، اگر در حکومت اسلامي خدمت به مردم را حذف شود چيزي از آن باقي نمي‌ماند، بنابراين عدم جاه طلبي و عدم سوء استفاده از جايگاه و مقام، يکي از شرايط ورود به دولت کريمه است.

نماينده ولي فقيه دركاشان، خدمت به مردم در نظام اسلامي و توحيدي را سبب افتخار و توفيق بزرگي براي مسؤولان دانست و عنوان كرد: ما مردم خوبي داريم كه وظيفه خود را به خوبي انجام مي‌دهند و اين مردم، شايسته خدمت بيشتري از سوي مسؤولان هستند و امروز نيز نوبت دولت است تا در عمل براي خدمت به مردم اقدام و عمل كند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اينكه امروز عصر حساسي است كه همه بايد مراقب باشند تا به دنبال منافع فردي و گروهي و جناحي و حزبي خود نباشند، گفت: در اسلام تنها يك حزب بيشتر وجود ندارد و آن حزب الله است، بنابراين  اگر گروه هاي سياسي و احزاب، در چارچوب حزب الله تعريف شوند، مورد قبول و تأييد هستند اما اگر پاي خود را فراتر از دايره جغرافيايي حزب الله قرار دهند محكوم به شكست هستند.

وي همچنين با بيان اينكه  عملكرد مثبت ما سبب خواهد شد شاخ و برگهاي شجره طيبه توحيد همه دنيا را اشغال كند، خاطرنشان كرد: به عنوان تكليف شرعي بايد مراقب بود تا هواي نفس بر ما حكومت نكند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات