۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۶۹۶۱
عضو جامعه روحانیت مبارز:

ذلت حاصل به کارگیری نعمت در مسیر معصیت است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر از نعمات در مسیر معصیت بهره بردید ذلت نصیبمان می شود، گفت: اگر می خواهیم خداوند نعمت های خود را از ما نگرید و در روزی مان توسعه بخشد، باید شکر او را به جای آوریم.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به ضرورت شکر عملی نعمات خداوند متعال گفت: از همه نعمت هایی که خداوند عنایت کرده در مسیر بندگی او استفاده کرده و شکر آن را به جای آورید.

وی با بیان این که هر آنکس خداوند متعال به او مال و ثروت عنایت کرده باید در اندیشه یاری نیازمندان نیز باشد، تصریح کرد: شکر عملی از مراحل سپاسگزاری خداوند متعال است و مصداق آن نیز استفاده از این نعمات در مسیر خواست و بندگی خداوند متعال نه راه معصیت و گناه است؛ بنابراین شکر و سپاسگزاری برای رشد و پیشرفت انسان ها ضروری است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که هیچگاه خودتان را طلبکار خداوند متعال ندانید و در برابر نعمات واسعه و بی حد و اندازه الهی باید خود را بدهکار حساب کنید، اظهار کرد: خداوند متعال بارها در قرآن از جمله در آیه 38 سوره یوسف و 17 سوره اعراف می فرماید شکرگزاران کم هستند و شایسته نیست که بندگان از نعمات در راستای نافرمانی او استفاده کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر می خواهید خداوند نعمت های خود را از شما نگرفته و در روزی تان توسعه بدهد باید شکر او را به جای آورید، ابراز کرد: همواره به یاد داشته باشید که همه ما مخلوق و خداند متعال خالق است، در این راه نباید از الطاف بی حد و اندازه الهی فراموش کرد یا آن را نادیده گرفت.

وی با بیان این که بر اساس بیان امیر مومنان(ع)، در هر نعمتی حقی است که اگر شکرگزاری کنیم دو چندان و اگر ناشکری کنیم در معرض نابودی قرار می گیرد و خداوند آن را از امت اسلامی سلب می کند، گفت: این سنت همیشگی و غیر قابل تغییر است که خداوند اگر نعمتی را بگیرد دیگر آن را به امت ها باز نمی گرداند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که خداوند متعال از اعمال نیک بندگان تشکر می کند و شکور یکی از اسماء الهی است، تصریح کرد: در آیه 158 سوره بقره چنین آمده که اگر کسی کار خوبی انجام دهد خداوند از او قدردانی و سپاسگزاری می کند چراکه این عمل خیر را در راه خود می داند اما بدانید او به هیچیک از شکرگزاری ما نیاز ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز شکر خداوند متعال را در گرو شکر از دیگری که گرهی از زندگی انسان گشوده دانست و بیان کرد: در روز قیامت خداوند متعال به عده ای می گوید از آن کسانی که شما را یاری کردند تشکر نکردید و شکر من درگرو سپاسگزاری از آنان است و او به عمل نیک بندگان جزای خیر عنایت می کند.

وی با بیان این که خداوند تشکر از والدین را از جهت شان و مقام در کنار سپاسگزاری از خود دانسته و تکریم والدین از سفارشهای اکید خداوند است، گفت: اگر ملتی شکرگزار از خداوند متعال باشند همواره نعمات خود را بر آنان سرازیر کرده و با ناسپاسی روزیشان را از آنان می گیرد؛ بنابراین همواره باید قدردان بود.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که اگر از نعمات در مسیر معصیت بهره بردید ذلت نصیبتان می شود، خاطر نشان کرد: دشمنان امروز تلاش دارند تا امت اسلامی با ناسپاسی از خداوند متعال در مسیر فساد افتاده و بدین سبب برای نابودی ارزش ها برنامه هایی چیده اند تا میان امت اسلامی و دین انفکاک ایجاد شود که همه باید هشیار باشند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات