۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۱۴۶۷۰
سردار کریمیان: 

الگوهای ایثار و شهادت آذربایجان در سال ۲۰۱۸ معرفی می شوند

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که تبریز ٢٠١٨ فرصتی برای معرفی اسطوره‌های جنگ تحمیلی است، گفت: الگوهای ایثار و شهادت آذربایجان در سال ۲۰۱۸ معرفی می شوند.
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سپاه استان برنامه‌هایی برای تبریز ٢٠١٨ پیش‌بینی کرده است که با عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام سنخیت دارد.

وی با بیان این‌که آموزه های دینی و اسلامی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارد، خاطرنشان کرد: معرفی الگوهای دوران هشت سال دفاع مقدس که در جهان اسلام هر یک می‌توانند الگویی ماندگار برای مجاهدان علیه مستکبران باشند؛ جزء برنامه ها قرار دارد، چراکه اعتقاد داریم تبریز ٢٠١٨ فرصتی برای معرفی اسطوره‌های جنگ تحمیلی است.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: سپاه عاشورای آذربایجان شرقی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به‌صورت مستقیم یا در قالب وام‌های کم‌بهره برای اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی هزینه کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: اقدامات مهمی در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های روستایی و عشایری نیز صورت گرفته است، به عبارت دیگر پرداخت به مسأله اقتصاد مقاومتی در بسیج با محوریت مناطق محروم بوده است، نتایج این اقدامات به صورت ملموس در سراسر استان قابل مشاهده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده پایگاه های مقاومت بسیج در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: متأسفانه چهارچوبی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مناطق محروم تعریف نشده است، که بایستی در این عرصه چاره‌اندیشی شود.

همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت اوقات فراغت در آذربایجان شرقی اظهار داشت: در آمار ارائه‌ شده نهادهای مرتبط با اوقات فراغت بیش از ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار نفر شرکت کرده بودندريال این در حالیست که این آمار در مقایسه با سامانه نشان می دهد که حدود ٨٧ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

وی با تأکید بر ارایه برنامه‌های مخاطب‌پسند در قالب طرح اوقات فراغت گفت: مساجد هنوز به شکلی که نیاز است، در این زمینه فعال نیستند و برخی از روحانیان در جذب جوانان فعال نشده‌اند، اعتقاد داریم این فرآیند نباید در سه ماهه تابستان خلاصه شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات