۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۰۹۸۰۳
آیت الله سلیمانی:

قوه قضائیه آمران به معروف را حمایت کند

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ترویج امر به معروف از وظایف قانونی قوه قضائیه است، گفت: قوه قضائیه باید آمران به معروف و ناهیان از منکر را حمایت کند تا از فساد و رواج منکرات جلوگیری شود.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مسؤولان قوه قضائیه، روی مسأله امر به معروف و نهی از منکر تأکید فرمودند و از آنان خواستند تا حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

وی بیان کرد: این خواسته در حقیقت مطابق با قانون اساسی است، زیرا اصل هشتم قانون اساسی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیان شده، قوه قضاییه را نسبت به ترویج این فریضه الهی موظف کرده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: معروف به معنای واجبات و مستحبات و منکر نیز همان محرمات و مکروهات است؛ اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، جامعه گرفتار بلا، فساد و رواج منکرات خواهد شد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار، از دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور به عنوان بازوان قوه قضاییه یاد کردند و از آنان خواستند تا دستگاه قضایی را در اجرای عدالت در جامعه یاری دهند.

آیت‌الله سلیمانی افزود: قوه قضائیه دایره فعالیت گسترده‌ای دارد؛ دستگاه قضایی ما باید در هر زمینه‌ای که احساس می‌کند می‌تواند تأثیرگذار باشد، ورود کند و آمادگی حل و فصل هرگونه مسأله‌ مهمی را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قاچاق ضربه سنگینی بر پیکر اقتصاد کشور می‌زند، بیان کرد: مبارزه با قاچاق می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه با قاچاق نیز به دلیل نقشی است که در حمایت از تولید ملی دارد.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قاچاق مواد مخدر به معنای ترویج اعتیاد است؛ مسأله‌ای که خانواده را متزلزل ساخته و ضربات مهلکی بر پیکر جامعه وارد می‌کند./۲۰۱/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات