۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۸۱۰
همزمان با نمایشگاه قرآن کریم؛

هنرمندان تبریز آیات کلام الله وحی را کتابت کردند

آیین کتابت آیات الهی همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از سوی خوشنویسان تبریزی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم آغاز آیین کتابت آیات قرآن که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم در تبریزی که قرن ها مهد کتابت قرآن در کشور است، با هدف تلفیق و ترویج آثار قرآنی با هنر خوشنویسی انجام می شود.

وی ادامه داد: طی این مراسم معنوی هنرمندان همزمان با تحریر نسبت به توجه به مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی اقدام و ضمن آشنایی با معانی و معارف آیات نقش بسزایی در اثر گذاری فرهنگ اسلامی در بین اقشار جامعه و به خصوص دانشجویان هنری ایفا می کند. 

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز اعلام کرد: بیش از یکصد نفر از خوشنویسان ممتاز و خوش ذوق استان آذربایجانشرقی در این مراسم به صورت زنده با مشق آیات قرآن کریم به شیوه های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ اثرهای فاخر و بی نظیر قرآنی خلق می کنند.

گفتنی است، این مراسم به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بسیج هنرمندان، انجمن خوشنویسان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در محل نگارخانه این دانشگاه و همزمان با نمایشگاه قرآنی ماه رمضان و در آخرین روزهای این ماه پرفضیلت برگزار شد. 

همچنین در نمایشگاه قرآن کریم افزون بر آثار فاخر هنری از هنرمندان تبریزی چندین جلد قرآن که به صورت کامل کتابت شده و به صور مختلف از قبیل بافت دو رویه فرش، هاشور زنی، تحریر روی چرم نیز به نمایش گذاشته شده است.

هنر خوشنویسی درجهان اسلام ارتباط عمیق و تنگاتنگی با کتابت کلام الهی دارد که توجه خوشنویسان به کتابت قرآن کریم نشان دهنده این ارتباط است./102/935/ب1

ارسال نظرات