۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۵۰۵۹۲۶
حجت الاسلام مصائبی:

سال گذشته ۱۵۰ وقف جدید در آذربایجان‌ شرقی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ وقف جدید در استان ثبت شد، گفت: آمارهای موجود طی سه ماهه نخست سال جدید نشان می دهد که ثبت وقف جدید دیگر تنها به مرکز استان منحصر نیست.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی شب گذشته در مراسم ضیافت افطاری اصحاب رسانه که در محل امامزاده عون بن علی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روند ثبت موقوفات جدید طی سال‌های گذشته در سراسر استان افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که سال گذشته نزدیک به 150 وقف جدید در استان ثبت شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال این تعداد از 150 وقف جدید نیز بیشتر باشد، چرا که آمارهای موجود طی سه ماهه نخست سال جدید نشان می دهد که ثبت وقف جدید دیگر تنها به مرکز استان منحصر نیست و بسیاری از شهرها و حتی روستاهای استان دارای واقفان خیراندیش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ وقف و موقوفه‌داری به کار بسته ایم، گفت: این اداره کل برای چندمین بار در کشور جزو ادارات کل برگزیده انتخاب شده و این افتخارات با زحمات همه کارکنان این اداره کل به دست آمده است.

حجت الاسلام مصائبی خواستار نقش‌آفرینی بیش از پیش رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ وقف شد و تصریح کرد: با برنامه ریزیهای فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته، امروز شاهدیم که بقاع متبرکه و صحن و سرای امامزادگان استان به محلی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها تبدیل شده است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی در جامعه برای نشر ارزش‌های دینی، گفت: امروزه با حضور مبلغان و روحانیان توانمند اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه شاهدیم که مردم در پارک‌ها و صحن بقاع متبرکه از برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی استفاده می کنند که با استقبال خانواده ها نیز همراه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری ایستگاه های نقاشی، پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی و اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان در این برنامه ها موجب شده تا اقبال عمومی جامعه به پارک‌ها بیشتر شود، در حال حاضر در پارک‌های بزرگ تبریز و امامزاده ها از جمله عون بن علی این برنامه ها اجرایی می شود.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که فعالیت تبلیغی روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان و طرح ویژه ماه ضیافت الهی تنها در پارک ها خلاصه نمی شود، گفت: خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به شبهات دینی و ارائه مشاوره‌های فرهنگی، مذهبی و خانوادگی نیز در بقاع متبرکه و امامزادگان استان برپاست./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات