۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۰۳۷۰۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

هنر باید خدایی و روح الهی بر آن حاکم باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به بارزترین ویژگی هنر، گفت: هنر باید خدایی بوده و روح الهی بر آن حاکم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شب گذشته در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان شهر قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به فرارسیدن شب قدر، گفت: شب قدر یکی از شب‌های بافضیلت و مهمی است که خداوند متعال سرنوشت انسان را در آینده در آن شب رقم می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت هنرمندان در عرصه‌های مختلف، افزود: هنرمند باید این هنر را داشته باشد که بتواند گرد و غباری را از روی وقایع و حوادث اسلامی و تاریخی بزداید و چهره واقعی آنها را به مردم نشان دهد همانند بسیاری از حوادث تاریخی که در قالب فیلم توانسته است ابعاد جهانی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه قرآن کریم را هنر خداوند متعال دانست و اظهار کرد: کتاب خداوند متعال هنری شایسته و بی‌بدیل است که به دل‌ها راه پیدا کرد و ماندگار شد همه ما اگر بخواهیم هنری را حفظ کنیم و آن را به نسل‌های دیگر انتقال دهیم باید به آن رنگ دینی و الهی بدهیم.

وی در ادامه ابزار منبر را در دروران انقلاب از رسانه‌های قدرتمند دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل با استفاده از ابزار منبر مردم را روشنگری و هدایت کرد و مردم توانستند از این طریق به سیاست‌های رژیم پی ببرند و به صورت قدرتمندانه به صحنه وارد شوند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به بارزترین ویژگی هنر، تصریح کرد: هنر باید خدایی باشد و روح الهی بر آن حاکم باشد، در هنر صداقت باید چنان باشد که نگذارد هنر با سیاست آمیخته شود و از اعتبار هنرمند بکاهد، هنرمندان هم باید تنها در هنر خدا را بشناسند و مطالب خلاف واقع را به مردم نشان ندهند.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها با هر ابزاری که در اختیار دارند باید در بازتاب وقایع و حوادث تنها به بیان واقعیت اکتفا کرده و هیچ گاه بزرگ‌نمایی نکنند، هنرمندان نباید اجازه دهند که نیرنگ و فریب حوزه و فضای هنر را آلوده کند بلکه باید از وجود هنر به عنوان یک فرصت بهره برده و آن را قدر بدانند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات