۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۰۳۰۷۴
حجت الاسلام مؤمنی:

چوب حراج زدن به انقلاب خیانت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت الهی است، گفت: چوب حراج زدن به انقلاب خیانت است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در هیأت مکتب الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: تعلیم و تأدیب از امور تأکیدی اسلام است.

وی افزود: انسان اگر از محور تعلیم و تأدیب خارج شود به هوی و هوس مبتلا می‌شود و این ابتلا زمینه نابودی عقل را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه عطش دانستن در مسیر تعلیم و تأدیب انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد، ابراز کرد: انسان باید در برابر کسی زانوی تلمذ زمین بزند که خود از راه یافتگان طریق الی الله باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی رفتارها از مکارم‌الاخلاق است، بنابراین نخست باید به یادگیری آن اقدام کرده سپس با تکرار و تمرین رفتارهای حسنه را در وجود خود نهادینه کند. رواریت است که اهل بیت(ع) انسان‌های عاقل را دوست می‌دارند؛ عقل انسان را به انجام رفتارهای نیکو تشویق می‌کند.

وی با اشاره به برخی از رفتارهای نیکو که در آیات و روایات بسیار قید شده، گفت: ورع از ویژگی‌های متقین است، انسان باتقوا به سبب آنکه از خداوند پروا دارد هرگز مرتکب گناه و اشتباه نمی‌شود و رفتار و کردار خود را براساس آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) تنظیم می‌کند، ثمره اجتناب از ورع سکون و آرامش قلبی است.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: مؤمن اهل قناعت و شکر نعمات الهی است، اسراف انسان را به بی‌حیا یی و ناشکری در محضر خداوند ترغیب می‌کند، همه هم و غم شیطان آن است که انسان را از وادی شکرگزاری خارج کند؛ صبر بر مصیبت، معصیت و عبادت از دیگر رفتارهایی است که به عنوان مکارم الاخلاق معرفی می‌شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حلم و بردباری، غیرت، حیامندی، امانت داری، سخاوت و شجاعت از دیگر مصادیق است که در دایره مکارم الاخلاق قرار می‌گیرد، شجاعت از ویژگی های شاخص در وجود حضرت امام بود؛ ایشان فرمودند: در عمرم از احدی نترسیدم جز خدا؛ خدا در نزد امام بزرگ و غیر او پیش چشمش حقیر و بی مقدار بودند.

این خطیب مشهور در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند «ما نیازی به حمایت غرب و شرق نداریم»؛ از این رو انقلاب اسلامی امانت الهی است و چوب حراج زدن به انقلاب خیانت است./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات