۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۸۱۰
عالم اهل سنت فلسطین در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد:

ولایت فقیه تنها ساختار کارآمد فقه سیاسی اسلام/ مخالفت با امام خمینی از سر حسادت است

دبیرکل هیأت اسلامی فلسطین تاکید کرد که نظریه ولایت فقیه تنها نظریه کارآمد حکومت‌های سیاسی است.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ جمال محمد دبیرکل هیأت اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌المل خبرگزاری رسا، با تبیین شخصیت فراملیتی و فراقومیتی امام خمینی(ره) گفت: در ابتدا باید از طرف هیأت اسلامی فلسطین و از جانب مردم مقاوم فلسطین به ملت بزرگ ایران به دلیل فقدان امام خمینی(ره) تسلیت عرض کنم. در حقیقت امام خمینی(ره) تمامی خطوط و مرزهای اعتبار و نام‌گذاری‌های بشری را در نوردیده بود. ایشان اولین شخصیت در سده‌های اخیر است که فارغ از قومیت‌گرایی و مذهبی‌گرایی به ترویج مبانی اسلام پرداخت و موید این سخن آن است که ایشان پس از پیروزی فرموده بود که «امروز پیروزی در ایران و فردا در فلسطین» با وجود آنکه مردم فلسطین همگی اهل سنت هستند.

جهان اسلام از نبود شخصیتی مانند امام رنج می‌برد
وی افزود: انقلاب امام خمینی(ره) سفارت اسرائیل در ایران را به تعطیلی کشاند و به جای آن شاهد برافروخته شدن پرچم فلسطین در این سرزمین مبارک هستیم. هر کس تلاش کند تا امام را با مسائل قومیتی و مذهبی تفسیر کند شما یقین بدانید که خودش پیش از دیگران قومیت‌گرا و دارای تعصّب نژادی است. نمونه آن هم همین نشست اخیر ریاض است که دولت مردان احمق سعودی ایران را متهم به قومیت‌گرایی می‌کنند اما ثروت‌های عظیم مسلمانان را در اختیار یک فرد مجنون و دیوانه قرار می‌دهند. تمامی طوایف ایران امام و انقلاب را دوست داشته و در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت می‌کنند اما چنین چیزی در کشورهای عربی و حتی در سعودی نیست.

شیخ جمال محمد با اشاره به آنکه وجود رهبری امام خمینی(ره) مهمترین عامل موفقیت انقلاب اسلامی ایران است، دلیل شکست انقلاب‌های منطقه را فقدان رهبری همچون امام خمینی(ره) دانسته و خاطر نشان کرد: هر انقلابی برای موفقیّت باید بتواند علاوه بر آنکه آحاد مردم را با خود همراه سازد، بصیرت و آگاهی مردم را نیز نسبت به امور سیاسی افزایش دهد. حاکمیت قبل از انقلاب اسلامی را کسانی به عهده داشتند که تمام امور داخلی کشور را به غربی‌ها سپرده بودند. در حقیقت آنها  مفتون و ذوب شده در غرب و دست نشانده‌های غربیان بودند.

عالم اهل سنت فلسطین ادامه داد: امام خمینی(ره) با هدف رهایی مردم از خفقان و سرکوب قیام کرد و توانست در قلب‌های یکایک مردم شجاع و دلاور ایران نفوذ کند زیرا ایشان هیچگاه به دنبال کسب منافع فردی، جناحی، سیاسی و یا رسیدن به قدرت نبود بلکه تمام هدف امام خمینی(ره) رهایی مردم از تحت سیطره شاه ظالم بود و به همین جهت در خانه‌های مردم و در اندیشه‌ها و در قلب‌های مردم راه یافت لذا انقلاب ایران با انقلاب‌های منطقه اصلا قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی ایران انقلابی روحانی و با پشتوانه ایدئولوژیک بود اما انقلاب‌های منطقه به گونه‌ای است که پس از یک موفقیت زودگذر، حاکمانی بر مسند قدرت نشستند که بیش از پیش ویرانی و ظلم را برای ملت‌های عربی منطقه به بار آوردند.

ولایت فقیه اندیشه‌ای برخاسته از متن اسلام است
دبیرکل هیأت اسلامی فلسطین با اشاره به مساله ولایت فقیه و مخالفت‌های برخی اسلام‌گرایان جهان عرب از جمله برخی شخصیت‌های علمی الازهر مصر تصریح کرد: اگر انسان از کنار درخت خشکی عبور کند از آن انتظار ثمره و میوه ندارد اما یک درخت تنومند و سالم روز به روز میوه و ثمره داده و دائما در حال رشد است. به اعتقاد بنده تمام این مخالفت‌ها برخاسته از حسادت‌ها و تنگ نظری‌ها نسبت به موفقیت انقلاب اسلامی و ایدئولوژی ولایت فقیه است. بنده به شخصه معتقدم که اگر بخواهیم یک ساختار حکومتی از آموزه‌های اسلامی ایجاد کنیم تنها ساختار موفقیت آمیز نظام ولایت فقیه است. کسانی که عهده‌دار رهبری حکومت می‌شوند باید رهبرانی دینی، روحانی، علمی، با تقوا و فهیم باشند.

وی تاکید کرد: این معقول نیست که ما در رأس حکومت فردی را قرار دهیم که نه تنها ذره‌ای تقوای الهی ندارد بلکه اندیشه و دیدگاه صحیحی نیز نسبت به آموزه‌ها، دستورات و احکام اسلامی ندارد. ولایت فقیه یک مساله ریشه‌ای و تاریخی مبتنی بر فهم واقعیت‌های موجود در چهارچوب آموزه‌های دینی و اسلامی است و از این رو است که ولایت فقیه در ایران همواره موفقّ بوده و این مخالفت‌ها هیچگاه تاثیری در موفقیت آن نخواهد داشت. به نظر می‌رسد که باید سایر کشورهای عربی و اسلامی نیز نظام ولایت فقیه را کاملا بپذیرند و افکار افراطی و غربی را که به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در امت اسلامی است را به جانبی بنهند.

شیخ جمال با تبیین دیدگاه امام خمینی(ره) در حمایت از فلسطین و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تصریح کرد: تاکید فراوان امام خمینی(ره) بر مسأله فلسطین نشان از عمق دوراندیشی و آگاهی امام نسبت به مسائل جهان اسلام دارد. تا زمانی که قدس شریف در اشغال رژیم صهیونیستی باشد، کشورهای عربی و اسلامی روی آرامش را نخواهند دید. امام خمینی(ره) با مطرح ساختن مساله فلسطین به دنبال وحدت اسلامی است اما عده‌ای با برقراری رابطه با اسرائیل در راستای ایجاد اختلاف و چند دستگی در امت اسلامی قدم بر می‌دارند./981/ب۹۱۴/ک 

 

ارسال نظرات