۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۲۰۱
رییس جبهه مردمی نهاد خدمت:

نظام اسلامی نباید پدیده ای به نام مستضعف داشته باشد

حجت الاسلام گرجی گفت: دولت باید در بلندمدت طوری برنامه ریزی کند که به مرور زمان اقشار ضعیف نداشته باشیم، دولت اسلامی باید پدیده ای به نام قشر مستضعف نداشته باشد.
گرجی

حجت الاسلام علی اصغر گرجی رییس جبهه مردمی نهاد خدمت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره  به معنای مستضعف، گفت: طبق آیات و روایات دینی در ادبیات اسلامی مستضعف و مستکبرین وجود دارد و مستضعفین کسانی هستند که به واسطه حقوقی که از آنها با رفتار دیگران زائل شده است به حق خود نرسیده اند و در حال حاضر در وجوه مختلفی مانند جایگاه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به جایگاه خود نرسیده اند.

وی افزود: دو وظیفه نظام در برابر اقشار ضعیف دارد دسته نخست به اصطلاح تزریق مسکن به اقشار ضعیف است که با برنامه ریزی و سیاست گذاری و طرح های اجرایی دولت باید از دردها و آلام مردم مستضعف کم کند.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: دولت باید در بحث اقتصادی یارانه یا همان تقسیم بیت المال بتواند بخشی از نیاز های آنان را و ناتوانی های علمی آنان را درمان کند که این امر در کوتاه مدت است.

وی ابراز داشت: دولت باید در بلند مدت باید طوری برنامه ریزی کند که به مرور زمان اقشار ضعیف نداشته باشیم و دردهای آنان را برطرف کنیم. دولت اسلامی باید پدیده ای به نام قشر مستضعف نداشته باشد.

رییس جبهه مردمی نهاد خدمت خاطرنشان کرد: البته نبود مستضعف در جامعه به این معنا نیست که همه مرفه بشوند بلکه افراد باید از حداقل های زندگی اجتماعی و اقتصادی برخوردار شوند و به دو دسته متوسط و برخوردار تقسیم می شوند.

وی اظهار داشت: وقتی جریان سیاسی مطرح می شود و یا از حزب و گروه یاد می کنیم این گروه ها و احزاب به دنبال تامین منافع خود هستند و وقتی صنفی به راه می افتد قاعده این است که هدف برای خود تعریف می کند و به دنبال منافع خود می رود و اگر موازین اسلامی رعایت نشود هدف وسیله را توجیه می کند و هر کاری بخواهند انجام می دهند.

حجت الاسلام گرجی افزود: اگر هدف رای آوردن و یا تصاحب فلان منصب باشد و هدف الهی و اخلاقی در کار نبود و هدف خدمت به جامعه نبود این جریان سیاسی برای اینکه به اهداف خود برسد طبیعی است از ابزار مختلفی استفاده کند.

وی یادآور شد: از حقوق شهروندی می توان به حق الناس شهروندی تعبیر کرد یکی از راه های به دست آوردن قدرت جلب رای افراد مختلف در جامعه است این است که حقوق مردم  و حقوق شهروندی را فریب دهیم و آن گونه که دوست داریم حقوق شهروندی را تغییر دهیم./۳۰۲/۹۷۹/ب۱

ارسال نظرات