۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۹۲۰۰۳
نماینده تهران در مجلس:

ریشه افزایش آسیب های اجتماعی بی توجهی به مبانی علوم انسانی است

حجت الاسلام مازنی با بیان اینکه بی توجهی به مبانی علوم انسانی ریشه افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است، گفت: اگر روزی که جامعه شناسان هشدار می دادند عمل می کردیم ،امروز آسیب های اجتماعی در کشور به این میزان نمی رسید.
مازنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی با بیان اینکه بی توجهی به مبانی علوم انسانی ریشه افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است گفت:اگر روزی که جامعه شناسان هشدار می دادند عمل می کردیم ،امروز آسیب های اجتماعی در کشور به این میزان نمی رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه علوم انسانی در کشور ما مورد بی مهری قرار گرفته است  بیان کرد: منتقدان بیان می کنند که علوم انسانی ریشه در اومانیسم و غیر دینی دارد اما جایگزین آن چیزی قرار ندادیم.

حجت الاسلام مازنی اظهار کرد: البته هنوز هم دیر نیست و می توان با مبنا و اساس مبانی دینی به تذکرات استادان علوم انسانی توجه کنیم.

نماینده تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: نگاه علمی به مسائل اجتماعی نگاه درستی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد:داشتن نگاه علمی به مسائل، یک ضرورت است ، همچنین لازم است، باید ها و نباید ها را از مکتب اسلام بگیریم.

وی ادامه داد: طبق روایات و قرآن کریم نباید با مردم و حتی بزهکاران، افراد دارای رفتار غلط اجتماعی و حتی افرادی که در حوزه سیاست خلاف ما فکر می کنند با خشونت رفتار کرد. طبق روایات، رهبران در رفتار با مردم باید با مدارا رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد یافته های پژوهشی استادها در همایش ها را به قوانین و برنامه، تبدیل کند.

حجت الاسلام مازنی افزود: واژه مدارا در قران و روایات ائمه بارها مورد استفاده قرار گرفته و بارها از  کلمه مدارا مستقیم استفاده و گاهی تحت عنوان صف و حلم مطرح شده است اما آنچه که مسلم است مفهوم مدارا در اسلام و قران به مفهوم مدارا توجه زیادی شده است.

وی با اشاره به مفهوم مدارای اجتماعی از منظر اسلام، یکی از اشکالات در شیوع آسیب‌های اجتماعی را بی‌مهری به علوم انسانی دانست و گفت: اکنون باید با لحاظ اساس و مبنا که وحی و مبانی دینی و اعتقادی است و بهره‌ از رهنمود استادان رشته‌های مختلف روانشناسی، مددکاری اقدام کنیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات