۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۷۰۲۹
آيت الله نمازي:

تاريخ كوچك تر از آن است كه شهيد را به فراموشي بسپارد

نماينده ولي فقيه دركاشان با بيان اينكه تاريخ و گذر ايام كوچك تر از آن است كه شهيد را به دست فراموشي بسپارد، گفت: مرگ يك امر حتمي و مسلم است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار با اعضاي مؤسسه شهيد تورجي زاده و هيأت شهداي گمنام و مادر شهيد غلامرضا طرق و مادر دو شهيد عرب زاده، گفت: شهدا زنده اند و زندگي مي‌كنند و ميهمان خدا هستند و چه افتخاري بالاتر از نزد خدا و ميهمان خدا بودن است.

وي افزود: از اين جهت بايد به مادران و پدران شهدا تبرك گفت كه با خدا معامله كردند و خدا هم مشتري خوبي است و خوب مي خرد و ثمني را كه مي دهد، ثمن شيريني است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه تاريخ و گذر ايام كوچك تر از آن است كه شهيد را به دست فراموشي بسپارد، افزود: مرگ يك امر حتمي و مسلم است و هچكس نمي تواند از مرگ فرار كند و مرگ براي همه است، اما مرگ انسانها با يكديگر متفاوت است يكي بر اثر مرگ طبيعي، ديگري اعتياد و يكي در حوادث و يا بيماري ها جان خود را از دست مي‌دهد، اما يكي هم در راه خدا به شهادت مي رسد و ابدي و ماندگار مي‌شود.

آيت الله نمازي در ادامه كشف شهداي گمنام از سوی گروه تفحص و آمدن شهدا به شهرها را داراي پيام دانست و عنوان كرد: شهدا در عالم برزخ ناظر بر اعمال ما هستند و نمي توانند نسبت به تحولات كشور بي تفاوت باشند، بنابراين هر زمان كه مشكل به وجود مي آيد و گروها و جناح ها مقابل هم قرار مي‌گيرند و يكديگر را تضعيف مي‌كنند، شهدا مي گويند بياييد استخوانهاي ما را به شهرها ببريد تا براي آنهايي كه بعد از ما زنده مانده اند و براي صندلي وزارت و رياست جمهوري و وكيل و سفير دعوا مي كنند و به دنبال غنايم انقلاب هستند عبرت باشد.

وي افزود: اگر آنتن‌ها و گيرنده ها قوي باشند مي توانند اين پيام شهدا دريافت كنند، چرا كه شهدا سخن نمي گويند اما حضور شهدا و آمدن شهدا به شهرها داراي پيام است و شهدا حافظ انقلاب هستند، بنابر اين، شهادت حفاظت از دين خدا است و اسلام 15 قرن است كه هميشه مورد هجوم و تهديد دشمنان اسلام بوده و هست و خواهد بود و هيچ موقعي را نمي توانيد در تاريخ بيان كنيد كه جبهه كفر و نفاق و شرك با اسلام كاري نداشته باشد.

امامت و ولايت و شهادت رمز بقا و استمرار اسلام است

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: احيا و نشر و نمو اسلام به بركت شهادت است و اگر امام حسين(ع) و يارانش در كربلا به شهادت نمي رسيدند امروز اثري از اسلام نبود، بنابراين مي توان گفت، امامت و ولايت و شهادت رمز بقا و استمرار اسلام است.

آيت الله نمازي گفت: اگر ولايت، امامت، رهبري و شهادت را از مكتب اسلام بگيريم، هيچي باقي نمي ماند و راز و رمز اينكه شهدا زنده هستند براي اين است كه شهدا قرباني خدا شدند و چون خدا زنده است، شهدا هم كه در راه خدا به شهادت رسيدند آنها هم زنده هستند.

وي ادامه داد: سياست پنهان مكتب اهل بيت(ع) اين است كه فرهنگ شهادت در جامعه توحيدي بايد روز به روز توسعه داشته باشد، چرا كه امروز يكي از سياستهاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب به دولت تشكيل شوراي عالي توسعه و تبليغ فرهنگ شهادت و ايثار است و هدف ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان خاطرنشان كرد: اگر ملت مسلمان ايران بخواهد عزيز و مقتدر و توانمند باشند، يك راه بيشتر وجود ندارد، آن هم احياي تفكر توحيدي و شهادت است و امام راحل نيز مي فرمايد، ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد و ملتي ترسو ذليل است و زير سلطه دشمن بايد بميرد.

سيد محمد حسين علوي زاده، مدير مؤسسه فرهنگی شهيد تورجی‌زاده نيز با ارائه گزارشي از فعاليتهاي مؤسسه شهيد تورجي زاده، گفت: اين مؤسسه در سال 89 در شهرستان كاشان و با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تأسيس شد و با كمكهاي مردمي طي شش سال گذشته فعاليتهاي مهمي را در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انجام داده است.

وي، افزود: مؤسسه شهيد تورجي زاده با پنج كميته تخصصي، يك كلاس آموزشي و يك هيأت مذهبي با عنوان شهداي گمنام  فعاليت دارد و  برنامه هاي مؤسسه از سال 89 با برگزاري يادواره شهيد خرازي با عنوان علمدار خميني آغاز شد.

علوي زاده برگزاري سه يادواره شهداي شهيد خرزاي، شهيد ردّاني پور و شهيد احمد كاظمي و دو همايش  فدايي مادر با حضور مادر شهيد تورجي زاده و همايش مادران چشم به راه با عنوان تجليل از مادران 88 شهيد مفقود الاثر كاشان را از ديگر فعاليتهاي اين مؤسسه برشمرد./1307/202/ب2  

ارسال نظرات