۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۸۶۸۶۹
امام جمعه بروجرد:

فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده حیات جامعه است

امام جمعه بروجرد فرهنگ ایثار و شهادت را تضمین کننده حیات جامعه عنوان کرد و گفت: پیشرفت کشور امروز مرهون خون شهدا است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز شهدا که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه 22 اسفند به نام روز شهدا نام گذاری شده است، افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

امام جمعه بروجرد افتخار، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و عنوان داشت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت لازمه بقای نظام است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: ترویج این فرهنگ مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام ترابی در ادامه با تجلیل از مقام شامخ مادران شهدا، بیان کرد: مادران و همسران شهدا اسوه های صبر، ایثار و فداکاری هستند.

وی اظهار داشت: برای پاسداشت خون شهدا باید وارد عمل شده و با حرکت در مسیر شهدا، راه آنها را ادامه داد و در حفظ ارزشها گام برداشت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا درس فداکاری و ایثار را از حضرت ام البنین(ع) فرا گرفتند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند، افزود: مادران شهدا با فرستادن فرزندان خود به جبهه اجازه ندادند ذره ای از این خاک به دست بیگانگان بیفتد.

وی ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را در حیات جامعه مؤثر دانست و گفت: با تبیین این فرهنگ و تقویت باورهای دینی و اعتقادی جوانان هجمه های دشمن در زمینه های گوناگون خنثی می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات