۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۴۷۷
حجت الاسلام آقامیری:

حوزه باید روحیه انقلابی خود را حفظ کند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: اگر حوزه متحول نباشد اولین آسیب را به خودش می زند. حوزه مستقل انقلابی باید سرلوحه شعارهای ما باشد؛ در غیر این صورت حوزه از حوزویت خود خارج می شود.
حجت الاسلام آقامیری

حجت الاسلام محمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در باب تحلیل کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه های علمیه، با توجه به افزایش داوطلبان و گسترش تعداد مدارس علمیه، گفت: در تمامی مدارس علمیه خواهران یک سری متون تحصیلی تعریف شده است که در همه جا همین متون تدریس می شوند.

وی در ادامه افزود: بعد از ارزیابی اساتید هر کسی که بخواهد در این مدارس به تدریس مشغول شود باید از لحاظ ارزیابی، صلاحیتش احراز شود و پس از آن به آموزش اقدام می شود که معمولا هر دوسال مجدد همان ارزیابی ها صورت می گیرد.

وی در رابطه با ضرورت تحول در حوزه های علمیه با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب و گسترش فضای تبلیغی در داخل و خارج، تصریح کرد: اگر حوزه متحول نباشد اولین آسیب را به خودش می زند. حوزه مستقل انقلابی باید سرلوحه شعارهای ما باشد؛ در غیراین صورت حوزه از حوزویت خود خارج می شود از این جهت برای رسیدن به اهداف خود باید به سیدالشهدا(ع) اقتدا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه جهت تحقق این تحول، یک سری برنامه در نظر گرفته شده، گفت: در این راستا کرسی های آزاد اندیشی، محافل علمی خاص و نظریه پردازی در مدارس مختلف برگزار و از آنها حمایت می کنیم. حرف های طلاب را می شنویم و صرفا حرف ها را به آنها دیکته نمی کنیم؛ این در حالی است که ما واقعا شاهد ابتکار و فرزانگی برخی از طلاب هستیم. این طلاب بعد از شناسایی در جهت نویسندگی، اعزام به دانشگاه ها و تبلیغ در محافل بانوان شرکت می کنند.

وی درباره با بسترسازی حوزه های علمیه جهت تربیت نیروهای انقلابی و کادرسازی انقلابی ابراز داشت: این قضیه در حوزه های علمیه خواهران و برادران متفاوت از هم است، چون رسالتی که به عهده هر یک از خواهران و برادران در حوزه است متفاوت می باشد.

حجت الاسلام آقامیری در ادامه افزود: بانوان به عنوان اساس جامعه باید حضور سنگین و موثری در خانواده داشته باشند اما این حضور برای مردان کمی سبک تر است و وظیفه آقایان بیشتر تاثیر اجتماعی دارد تا تاثیر خانوادگی؛ در حوزه های خواهران به دلیل اقتضای زنانگی و جنسیت خاص زنان سعی در پیشرفت آنها در این مسیرها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:امیدواریم حوزه انقلابی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است واقعا محقق شود؛ چون ضرورت توسعه دین، همین حوزه های انقلابی است. حوزه خاموش و نشسته نمی تواند زمینه ساز حکومت مهدوی باشد./966/302/ب1

ارسال نظرات