۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۴۰۶
در جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد؛

کمک ۱۱۰ میلیون تومانی شهرداری قم به اردوهای راهیان نور

شهرداری قم با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به سپاه قم برای اردوهای راهیان نور کمک می‌کند.
جلسه شورای شهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در دويست و بيست و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر قم موضوع كمك ۱۱۰ ميليون توماني شهرداري به برپايي اردوهاي راهيان نور ، اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاكسيراني و بررسي ۱۵ طرح و لايحه مورد تصويب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم درباره این لایحه با اشاره به اینکه قرار است این مبلغ از محل ماده ۱۶ تأمین شود اظهار داشت: این لایحه بر اساس اعلام نیاز سپاه قم تنظیم شده است.

پس از تصویب این لایحه، طوبی حجازی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این موضوع در گذشته در این کمیسیون مطرح شده گفت: آنچه کمیسیون فرهنگی تصویب کرد، اعطای بسته‌های فرهنگی برای اردوهای راهیان نور بود.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این بسته‌ها کار کارشناسی در کمیسیون فرهنگی صورت گرفته، ابراز داشت: این بسته‌ها توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم تهیه شده و بر اساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، اقلام انتخاب شده‌اند.

عباس ذاکریان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به وی با اشاره به هزینه برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: سپاه اعلام کرده که به ازای هر نفر ۹۰ هزار تومان کسری برای تأمین این هزینه‌ها داریم و قرار شد بخشی از این هزینه‌ها را شهرداری تقبل کند.

برخی اعضای شورای اسلامی شهر قم معتقد بودند که دادن پول به عنوان کمک هزینه برگزاری این اردوها گزینه بهتری است اما اعضای کمیسیون فرهنگی بر جایگزینی بسته‌های فرهنگی به جای پول تاکید داشتند.

محسن رنجبر، معاون برنامه‌ریزی شهردارقم در ادامه این بحث با اشاره به درخواست سپاه علی بن ابی طالب برای تأمین بخشی از هزینه‌های اردوی راهیان نور، گفت: اگر به اقلام مورد نیاز سپاه مراجعه کنیم بسته‌های فرهنگی هم جزوی از این‌ها هستند.

وی افزود: ما می‌خواستیم از ماده ۱۶ پول بدهیم اما به خاطر نظر کمیسیون با هماهنگی سازمان فرهنگی بسته‌هایی تهیه شد و در قالب این لایحه این بسته‌ها برای اردوهای راهیان نور اختصاص داده می‌شود.

موضوع دیگری که در این جلسه تصویب شد، کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری قم به انجمن‌ها و مراکز فرهنگی زیر نظر ارشاد قم بود.

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری قم به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته تصویب شده بود اما به دلیل منع شهرداری‌ها از کمک به سازمان‌های دولتی توسط فرمانداری رد شد. جایگزین کردن انجمن‌ها و مراکز فرهنگی موجب حل شدن این اشکال قانونی در کمک به ارشاد قم می‌شد.

اصلاح بودجه سازمان‌های میادین میوه و تره‌بار، آرامستان‌ها، آتش‌نشانی و کشتارگاه از دیگر مواردی بود که در این جلسه تصویب شد./872/د102/ی

ارسال نظرات