۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۴۱۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حضرت زهرا در عالم هستی هم وزن ندارد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در عالم هستی هم وزن ندارد، گفت: خطبه حضرت زهرا(س) از نظر علمی هم وزن با آیات قرآن کریم است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) در هیأت محبان‌الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: آثار علمی باقی مانده از حضرت زهرا(س) به نسبت عمر کوتاهی که داشتند دریای بی ساحل است.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند تنها اثری که از ایشان باقی مانده همان خطبه‌ای است که حضرت در مسجد ایراد فرمودند در حالی که آن خطبه قطره‌ای از بینش و آگاهی ایشان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خطبه حضرت زهرا(س) را از نظر علمی هم وزن با آیات قرآن کریم دانست و بیان داشت: کتابهای فراوانی در تفسیر این خطبه به نگارش درآمده است.

این دانشمند فرزانه تصریح کرد: خداوند در سوره رعد به پیامبر(ص) خویش و در جواب کسانی که نبوت او را انکار می‌کردند، می‌فرماید: کنار من خدا که شاهد اول نبوت تو هستم شاهد دیگری هم هست که علم کتاب در نزد اوست؛ ایشان امام علی(ع) بودند.

وی افزود: خداوند در این سوره، شهادت خود را با گواهی امام علی(ع) یکی می‌داند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) با این حال که منبع علم بودند گاهی نزد حضرت زهرا(س) می‌آمدند و از ایشان کسب علم می‌کردند، پیامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) فرمودند: هم وزن حضرت زهرا(س) کسی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: خداوند اسم ایشان را فاطمه گذاشت، امام باقر(ع) درباره معنای نام فاطمه فرمودند: حضرت فاطمه(س) در روز قیامت می‌ایستد و ندا می‌رسد ای محبوب من درهای بهشت باز است داخل شو، ایشان می‌فرمایند: من تنها نمی‌روم، ندا می‌رسد هر که را تو می‌خواهی ببر؛ این نشان از مقام این بانوی عظیم الشأن دارد./813/202/ب2

ارسال نظرات