۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۹۹۳
استاد حوزه علمیه:

سالکان الی‌الله طاهر کننده مردم از آلودگی هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه سالکان الی‌الله طاهر کننده مردم از آلودگی هستند، گفت: اختلاف افکنی بین مسلمانان زمینه دور شدن از خدا را فراهم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، پنجشنبه شب به مناسبت ایام فاطمیه(س) در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سالکان الی‌الله و کسانی که قلب سلیم دارند به تربیت و رشد مردم برای رسیدن به طهارت از هیج تلاشی فروگذار نیستند.

وی افزود: پاکی به چهار دسته تقسیم می‌شود که نخستین آن اختصاص به پاکی بدن از آلودگیها و نجاسات دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان با پاکی می‌تواند در محضر خداوند حاضر و به عبادت معبود مشغول شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره پاکی اعضا و جوارح اهل تقوا، گفت: اگر انسان گوش و چشمش را از آلودگی‌ها حفظ کند و غیر از خدا نبیند و نشنود به طور قطع با همه وجود و اعضا و جوارحش حضرت حق را مشاهده خواهد کرد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: طهارت اعضای رئیسه بدن از جرم‌ها و گناهان کبیره سبب می‌شود انسان در آخرت ساکن بهشت شود و طهارت دیگر به پاکی قلب از اخلاق های ناپسند و مورد ذم مربوط می‌شود.

وی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: یک ضربت علی در روز خندق ثوابش بیشتر از کل ثواب انس و جن تا روز قیامت است؛ نهایت طهارت اخلاقی به عصمت انسان منتهی ‌می‌شود که این طهارت اختصاص به اهل‌بیت(ع) دارد به همین سبب ثواب عمل نیکوی آنان با اعمال نیکوی دیگر موجودات تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که با اختلاف افکنی، بین مسلمانان سرگردانی و حیرت ایجاد می‌کنند زمینه دور شدن از خدا را برای خود فراهم می‌کنند زیرا آنان در اصل خود را به آلودگیها آلوده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطر نشان کرد: گریه برای خدا متعال و بر امام حسین(ع) ناپاکیهای انسان را پاک و او را مطهر می‌کند./202/807/ب1

ارسال نظرات