۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۸۶۸

انتشار هزار فتوای انگلیسی و فرانسوی از سوی دارالافتای مصر

مفتی مصر از انتشار هزار فتوا به زبان های فرانسوی و انگلیسی و همچنین چاپ مجله ای به زبان انگلیسی برای مقابله با داعش خبر داد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، اندریه باران سفیر فرانسه در قاهره، جان پییر رییس موسسه اسلامی فرانسه و کاثرین توماس مشاور سیاسی سفارت با شوقی علام مفتی مصر دیدار و گفت‎وگو کردند.

مفتی مصر در این دیدار به بیان تجربه‎های دارالافتا در مبارزه با افراط گرایی و افکار تروریستی پرداخت و گفت: پیروان همه ادیان از اقدامات تروریستی و افراط گرایی بیزار هستند.

وی افزود: پیروان ادیان الهی به جای نسبت دادن جریان‎های تروریستی و افراطی به یکدیگر باید اتحاد خود را حفظ کنند و با همبستگی و جدیت به مقابله با آن‎ها بپردازند.

شوقی علام مبارزه با افراط گرایی را دارای مراحل مختلف دانست و اظهار داشت: اولین مرحله در مبارزه با افراط گرایی پیشگیری و ایمن سازی است و سپس وارد مرحله دوم یعنی مقابله و ریشه کن ساختن اندیشه‎های غلط میشویم.

وی ادامه داد: دارالافتای مصر موسوعه ای شامل هزار فتوای علما به زبان فرانسوی و انگلیسی چاپ و در کشورهای غربی پخش کرده است.

مفتی مصر عنوان کرد: دارالافتا در مبارزه با افکار باطل و غلط از تکنولوژی‎های روز و شبکه‎های مجازی نیز استفاده می‎کند. چاپ مجله تحت عنوان «Insight» به زبان انگلیسی در مقابل مجله دابق داعش یکی دیگر از اقدامات دارالافتا است.

وی بیان داشت: این مرکز همچنین همایش‎های با عنوان «التكوين العلمي والتأهيل الإفتائي لأئمة المساجد للأقليات المسلمة بالخارج» (آموزش و ارتقا توانایی‎های علمی ائمه مساجد در کشورهای خارجی) در سال 2016 میلادی برای مسلح کردن ائمه مساجد در برابر افکار افراطی برگزار کرد.

شوقی علام در پایان از آمادگی دارالافتای مصر برای مبارزه با افکار تروریستی و افراطی در کشورهای منطقه به ویژه فرانسه خبر داد./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات